Gå til innhold

Gravid i sosiale mai/juni


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 4+4 (skjønner ikke helt dette med uker og dager - er sikkert litt dum :) prøvde meg på en terminkalkulator. Hadde ihvertfall første mensdag, siste mens, 6. april og 24-26 dagers syklus)

 

Uansett; hva gjør dere på sosiale tilstelninger som det gjerne er mange av i mai/juni? Både med venner og jobb. I forhold til alkohol,mener jeg. Det er jo ikke alltid man kan si "jeg kjører" (hjemme hos en selv, det er med overnatting!, nærheten av heimen og unaturlig å kjøre :) osv)

 

Jeg får problemet allerede nå til helga, men neste helg er enda verre. Mannen har invitert noen vennepar på middag og da er det naturlig med både velkomstdrink (den går greit) og vin til maten + nogo attåt. Jeg kan jo ikke si jeg kjører da ... ;) Skal jeg bare si jeg er syk og avlyse? Eller si jeg måtte reise bort i hui og hast (merkelig)? Har virkelig ikke lyst til å fortelle verden dette nå! Kan jo ende med MA uka etter. Orker ikke uansett at noen andre enn vi to skal forholde oss til dette enda.

 

Så er det 2 seminarer med jobb ... med overnatting!

 

Noen gode råd? (beklager lengde)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet akkurat hvordan det, og det er kjempe kjipt. I forbindelse med jobben min er det kjempe mange forskjellige arrangementer disse månedene og det er vanskelig å finne ny unskyldning for hver gang. Tidligere har jeg ikke akkurat vært den personen som har takket nei til en fest, så derfor virker det nok litt rart, og jeg tror nok at mange av kollegaene mine begynner å legge to og to sammen og skjønner hva som er på gang. Jeg og samboeren min jobber sammen og det gjør at det er jeg som blir DEN kjipe dama som aldri gidder å være med på ting og som også "bestemmer" om samboeren min skal være med eller ikke. Jeg er i 8. uken og gleder meg såååå utrolig til alle kan få vite det og jeg ikke trenger å prøve å skjule det lenger!!

Vet ikke helt hva du kan si, men det går jo an å prøve med at du går på pencilin/annen medisin eller noe sånn. Det har jeg gjort en gang og da virket det som om at alle skjønte at jeg ikke drakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja med 4 + 4 er det jo litt tidlig å si det "alle". Tror jeg hadde prøvd meg med lettøl eller alkoholfri vin jeg... Går an å helle "din vin" over i en karaffel og fylle på uten at andre merker det vel.... Eller du kan si at du ble så dårlig sist du drakk at det fortsatt er friskt i minne...:)

 

Dumt å lyve og... for det kommer jo for en dag snart..he.he

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg hadde kyssesyke og den holdt for en stund selv om jeg bare var dårlig i 2uker. Ja jeg hadde kyssesyke, men jeg ble friskmeldt mye fortere enn jeg sa. Si du går på pencillin ja eller andre legemidler man ikke kan kombinere med drikke(gjelder stort sett alle legemdiler da)..

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å la de få fylle opp glasset, men ikke drikke det som er der. Da kan enn jo skåle med og det vil ikke være så mange som legger merke til hvor mye det fylles opp. I tillegg så bytter jeg og sambo glass når hans begynner å bli tommere så det er en grei sak.

 

Du kan også skylde på allergi i disse tider, for man blir darligere av å drikke alkohol når det er pollen i luften og man bruker tabletter i tillegg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gitt opp. Folk får tro det de tror. Er ikke så mange som tør å spørre rett ut, men noen hemmelighet er det ikke lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger når sambo og jeg var på fest før vi fortalte omverden at jeg var gravid, skjenket sambo først et glass vin til meg og så et til seg selv. Ingen som la merke til at jeg ikke drakk av glasset når jeg satte det til munnen, og når sambo hadde drukket sitt halvtomt byttet vi, så det så ut som om jeg drakk av det :-) Man skal jo også drikke vann til vin så jeg drakk jo en del av vannglasset.. I tillegg går det fint med alkoholfri cider eller noe sånt. Du kan jo også helle en alkoholfri over på en vanlig vinflaske om du vil, det er ingen som legger merke til det. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme er vel nesten det enkleste. Ha en flaske alkoholfri vin på kjøkkenet, og ta med deg glasset når du må ut på kjøkkenet for å hente salt og pepper, ta de halvstekte rundstykkene ut av ovnen osv. Det er helt naturlig at vertinnen flyr litt ut og inn på kjøkkenet! Etter velkomstdrink og et par glass rødvin er det ingen som følger med likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke du skal late som om du drikker..

Da er det bedre å si at du går på medisiner.

 

Egentlig syns jeg det er litt provoserenede jeg at det ikke er legimitilt og ikke drikke alkohol ved sosiale tilstelninger.

At man føler seg "presset" til å drikke. Man må jo selv kunne få velge om man skal drikke alkohol eller ikke - uavhengig av graviditet eller ikke.

 

Selv drikker jeg mange ganger , men jeg lar også være mange ganger - uten at noen bryr seg med hvorfor

(drikker ikke når jeg er gravid selvfølgelig)

Og hvis noen spør så sier jeg jo bare at "nei, har ikke lyst i dag.." og så bør det være greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke presset til å drikke. Men jeg er heller ikke den som sier nei til en fest. Så når jeg i helgen skal i bursdag, så har jeg allerede sagt til noen at jeg har vært syk, og går på pencilinkur. Så får de tro hva de vil. Om 2-3 uker kommer det til å offentliggjøres uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Når det gjelder alkohol har jeg brukt en del triks. I baren bestiller jeg alkoholfire drinker og øl(i glass). Hjemme hos folk later jeg som om jeg blander meg drammer, har alkoholfri øl i vanlige øl flasker osv.

Utrolig hva folk går på når de ikke har clue om at du er gravid:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...