Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Småtten er 9 1/2 mnd og etter div sykdom i det siste virker det som om nettene endelig faller litt på plass. Siste 3 nettene har han sovet sammenhengende fra 19 til 05/06. Kjempedeilig å få sove sammenhengende. Men kan man "gjøre noe med" at han våkner så tidlig? Jeg kan godt stå opp 6 men synes altså at 5 er i tidligste laget ...

Har ikke hatt noe suksess tidligere med å legge senere (har bare blitt veldig dårlige netter av det), men kanskje det fungerer annerledes nå som han er litt eldre? Han sovner veldig greit kl 19 men er ikke så trøtt da som tidligere, kunne sikkert ha holdt ham oppe til 1930.

Han har blitt veldig mye mer utholdende om dagen i det siste og har gått over til å sove 2 ganger. Sover kanskje 3 timer til sammen på dagen. Råd mottas med takk :-)

Hilsen morgenfuglene (gjesp)

Fortsetter under...

Hei! Mitt inntrykk er at veldig få får noe ut av å holde barna oppe om kvelden - da blir de bare overtrøtte, og får dårligere kvalitet på nattesøvnen. Vi hadde virkelig virkelig store søvnproblemer med vesla vår når hun var på alder med din, og var hos søvnterapeuter som anbefalte oss å legge henne tidligere. Fra å sove fra 2000-0500 så begynte hun å sove fra 1900-0600! Deilig! Ellers tror jeg at mange bare må leve med at småbarna er morgenfugler, dessverre... Lykke til i hvert fall, dere har vår dypeste medfølelse :-)

Dattera mi på 8 mnd har legger seg ca kl 1900 og får mat i 2-tida om natta for så å våkne i 6-tida igjen. Det har skjedd at hun er lys våken i 5 tida og det synes også jeg er veldig tidlig. I natt sov hun på eget rom for første gang. Hun våknet 2, fikk melk, våknet kl 6, fikk en liten slurk kald melk (stakkar barn) og ny sutt og hun sovnet igjen. Jeg våknet kl 0745 av at hun satt i senga og pludret, vi var begge veldig fornøyd med en god natts søvn.

Konklusjonen er altså: sover han på eget rom? For kanskje det vil gjøre at han sover bittelitt lengere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...