Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Har prøvd bæresele til min 4mnd gamle sønn over kortere turer. Nå lurer jeg på om jeg kan gå lange turer (1,5 time) med han i sele på magen. Eller er ikke det helt bra når han er så liten. Han trives med dette på korte turer. Tenker først og fremst på ryggen hans.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 Værre for ryggen din enn ryggen hans, faktisk! Du kan fint ha ham i bæresele for ryggen får såppas god støtte!
Sigyn Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Hvis han holder hodet sitt og er normalt sterk i ryggen bør ikke det være noe problem i det hele tatt - det er kjempefint for de små å bli båret! - tenk, en 1,5 time lang klem! :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #4 Skrevet 4. mai 2006 Da blir det nok en tur ut i sola. Føler forresten at bæreselen gjør så jeg blir mer bevisst på å rette meg opp i ryggen. Syntes det virker som den trener rygg og magemuskler.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #5 Skrevet 4. mai 2006 Nei, nei, nei!!!!!!!!!!!!!!!!! Barn sitter generelt ALTFOR mye i dag. De sitter på fanget, sitter i bilen og sitter i seler og hoppehusker og stoler........ De skal sitte MINST MULIG før de klarer å sette seg selv. Utviklingen skal gå mest mulig gradvis og skånsomt -og det gjør det om det går i det tempoet barnet utvikler seg i. Det samme gjelder stå og gå. For barnets skyld; ikke gå så lang tur!!! Det holder å bruke disse selene innendørs om man absolutt må bære barnet. Ellers bør barnet ligge på gulvet på en matte el.l. slik at h*n lærer kroppen sin å kjenne og utvikler motoriske egenskaper. Hilsen en fysioterapeut.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #6 Skrevet 4. mai 2006 ok, jeg hører på deg. Det blir vogn i dag. Men ut skal jeg... Ære, være fødselspermisjon
Gjest Skrevet 4. mai 2006 #7 Skrevet 4. mai 2006 Snuppa mi hater bæreselen hun, så det hadde uansett ikke vært spesielt aktuelt, men det hørtes jo deilig ut.. Kanskje ikke så lang tur bare.. Skal ut med vogna etterpå -ååå det er sååå deilig vær idag!!!
krokofant666 Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 jeg spurte om det samme på helsestasjonen og der fokk jeg beskjed om at ungen selv gir beskjed når det er ubahagelig. Jeg skulle med andre ord ikke følge klokka men høre på signalene til barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå