Gå til innhold

September: Kjenner alle liv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 22 uker på vei, men jeg syns ikke jeg kjenner så mye liv enda..kjenner noen gang på kvelden at det på en måte er store luftbobler i magen, som buler ut her og der... vet ikke om det er liv eller om det bare er luft.. men kjenner det ikke hver kveld... Hvordan kjennes egentlig et spark ut? Er det vanlig å ikke kjenne så mye liv enda?

Linn

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du har nok en rolig liten baby inni deg. Jeg har hatt en "propell" og en lat-sabb i magen. Og jepp de var likedann når de kom ut. Du kjenner jo bevegelse så da er nok alt ok. Trenger ikke være noe kraftspark hos alle.

 

Denne gang kjenner jeg dumpe bevegelser og ikke klare spark. ( er ca. 20uker nå) Det viktige er at enn lærer å "kjenne" sin baby i magen og hvordan den oppfører seg. Skulle det plutselig bli avvik fra slik som du normalt føler det kan d være greit med en sjekk. Det er iallefall hva JM og lege har fortalt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mye liv hver dag. Du kan nok føle deg trygg på at det du kjenner og beskriver er bayen din som rører seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 22 + 6 og har kun kjent spark to ganger, før i denne uken. Tror kanskje jeg har kjent at babyen har "romstert" litt,men det er også det hele. Jeg har forliggende morkake, og tar derfor dette helt med ro, men må innrømme at det irriterer meg litt, da jeg synes jeg godt kunne få glede av å kjenne liv hver dag. Håper jeg ikke blir av dem som nesten ikke kjenner liv svangerskapet gjennom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente bevegelse første gangen da jeg var 18+1. Nå er jeg 21+4 og har kjent mer eller mindre bevegelser hver eneste dag siden faktisk. (Vet at dette ikke alltid er tilfelle så tidlig.) Første gangen kjente jeg det som "luftbobler", så synes jeg det var mer som "leamus". Den siste uka synes jeg det har vært mer "dumpe" dytt på en måte, men det varierer litt. Noen ganger kjennes det ut som det kommer LANGT inni magen, andre ganger kjennes det mer ut som "spark". Men har aldri kjent SKIKKELIGE spark altså, bare dytting liksom. Litt vanskelig å forklare ;o)

 

Men hvis det buler ut på magen er det nok bebisen, har aldri hørt om luft i magen som gjør det, hehe :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv for første gang i uke 17. Men da var det veldig vanskelig å vite akkurat hva jeg kjente. Kjentes kanskje litt ut som luftbobler. Jeg er nå 21+5, og i det siste har bevegelsene bitt kraftigere og for en uke siden kunne den vordrende far også kjenne sparkene.

 

I dag kunne jeg også se sparkene på utsiden av magen. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, takker for gode svar.:) skjønner at det er forskjellig fra person til person... nå syns jeg at jeg kjenner dump dump innimellom, spesielt når jeg har lagt meg, samboeren min kjente det igår... jeg velger å tro at det er sånn liv kjennes ut... vanskelig å vite hva man skal kjenne etter når det er første gang... har gode følelser så da er alt sikkert bra, skal uansett til lege om 2 uker... ser frem til det

Ha en kjempefin dag alle sammen

Linn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også liv - og til fars store (!) glede kjente han det også såvidt utenpå magen i går.. det er desverre litt for mye polstring utenpå magen, til at han har kjent noe før. Men jeg har kjent liv i et par-tre uker nå. Er enig i at det kjennes ut som luftbobler, og leamus. Er 22+1 i dag. Jeg tror jeg har en jojo og en rolig en, for jeg kjenner mest på venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er idag 22+1 og kjenner liv hver eneste dag. Har gjort det nå nylig. Det er nok babyen din du kjenner ja.. Jeg merker også bobler, små kribling på en måte, kiling og små dunk.

 

Jeg synes jeg det tok land tid før jeg kjente liv. Da jeg var på ultralyd, så så jeg en kjempe aktiv jente. Og jeg spurte jordmor om hvorfor jeg ikke kjente noe, for jeg ser jo at hun var kjempe aktiv med både armer og ben. Jordmor sa at det er fordi du er førstegangsfødende og jeg måtte være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så forskjell det er, jeg har kjent spark siden uke 13, nå har det seg slik at jeg har morkaken på bakveggen da, så jeg ville kunne kjenne det veldig mye tidligere enn de med morkake foran sa jordmor og lege. Iallefall tar det HELT av her, vekker meg om natten, sparker på blæren og snur og vrir seg ! Har kjent det "godt" siden uke 15, før det var det små stikk, nå er det spark, og ikke svake hehe !!!

 

Jenta mi skal nok bli kickbokser hun :P

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi alle skrive under på.. Her kjente jeg kun en boble i uke 13 et dytt i uke 15 og ingenting før uke 19 men da snudde babyen seg..

Og etter det har det vært hver dag og fra uke 20 er det til "faste" tider;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

heisann=) eg e 23 uker på vei eg=) d e nok liv du kjenne=) eg o kjente bobler først,men nå kjenne eg små spark=) e nok ikkje så lenge te du o kjenne d=) gled dg e heilt herligt=) glede du dg? kor e du fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.. jo nå kjenner jeg liv også..er ingen tvil.. men det tok sin tid. Har kjent liv noen uker nå..små dunk dunk. helt herlig... er 25+1 uke nå.. igår drakk jeg appelsin juice før jeg la meg, og da ble det enda større dunk dunk... :):) bor i Oslo og skal føde på Asker og Bærum . 6.sept er termin, enn du?

 

Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...