Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #1 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid med nummer 4. Jeg har fra før tre barn mellom 5år og 6 mnd. Jeg er i villrede og aner ikke hva jeg skal gjøre nå... Det jeg lurer på er hvordan dere takkler værdagen med 4 barn.. vi er i den situasjonen at vi bare har 4 soverom... deler ungene deres rom eller har dere bygdpå? Hvor stor blir den økonomiske belastningen? Merker man noe til at man får en til etter at du allerede har 3? Vær så snill og skriv ned hvordan dere har det.. det vill være til stor hjelp for meg, men vær ærlige... si det som det er. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4952873-til-dere-med-4-barn-eller-flere/
Loppelill Skrevet 4. mai 2006 #2 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg venter nr 4, så alt det praktiske er vel ikke helt utprøvd ennå. Vi har valgt å ha fire barn med tanke på at barna har glede av mange søsken. Vi har to store (8,5 og 7 år) og ei på 2, og en ser at ho minste ofte faller på utsiden i leiken. De to store deler soverom og storkoser seg i hverandres selvskap. Tror heller ikke overgangen fra 3 til 4 barn er så veldig stor. Opplever at de forskjellige barna har forskjellige behov. Både ut i fra at de er forskjellige og alder. Klart at det sikkert blir slitsomt noen år, men jeg tror en får så mye mer igjen. Jeg komme selv fra en søsken flokk på 4 og har alltid syns at vi var alt for få.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4952873-til-dere-med-4-barn-eller-flere/#findComment-4952997
Pusur_mor Skrevet 4. mai 2006 #3 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei ! venter nr 5 i November. Har fra før g10, g8, j4,5 og g3 år. Er ikke noe forskjell på 3 eller 4 barn bortsett fra at må ha større bil. Har 4 soverom og de to minste deler rom nå. Er ikke helt sikker på hvordan vi skal gjøre det når nr 5 kommer. Den første tiden skal babyen sove på vårt rom, så vi har god tid til å finne en løsning. Jeg er hjemmeværende, og min mann er på attføring, så økonomien er ikke helt på topp, men det går rundt. Vi lever nøkternt, men skjeier ut noen ganger. Det meste dreier seg om planlegging. Skal ikke stikke under en stol at det til tider er tøft med mange barn, men det er også mange gleder ved det. Du får igjen for strevet når ungene blir eldre. Nå er vår eldste under utredning for Aspergers syndrom, så det er litt ekstra der, men vi håper det snart blir en konklusjon på hans problemer, så han får et mer tilrettelagt opplegg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4952873-til-dere-med-4-barn-eller-flere/#findComment-4954124
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #4 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei på deg det ser ut som att du er i den situasjonen jeg var i i slutten av aug i fjor hadde 3 barn på 5år 2år og 7 mnd.da jeg fant ut att jeg var gravid igjen hadde jeg blannede følelser men har man blitt gravid så må man jo bare ta det i mot da jeg var i uke 16 begynte jeg å blø og først da gikk det opp for meg hvor mye det lille frøe inni magen min betydde for meg alt gikk bra å jeg begynte å glede meg.vi kjøpte caravelle da jeg fikk nr 3 (for å få plass til søsken vogn)den var bare reg for 5 men vi satte inn 3 seter å bet 550kr for å få den godkjent som 8 seter(greit med ekstre plass)vi har også bare 4 soverom og barna mine har versitt rom vi holder nå på med banker og snekkere for å få bygget på jeg ser ikke no hvits i å vente med å bygge på for to bad MÅ man ha med fire tennåringer for det blir di jo etter hvert og siden jeg er 26 og mannen min 27 er vi jo ferdige med gjellden når vi er 47 og 48 år så jeg ser possetivt på fremtiden å gleder meg masse til nurke kommer om ett parr dager (termin i dag) Ønsker deg og dine masse lykke til:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4952873-til-dere-med-4-barn-eller-flere/#findComment-4959689
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #5 Del Skrevet 4. mai 2006 Det er kjempehyggelig å ha fire barn! Jeg tror de fleste barn synes at det er stas å ha mange søsken! Mange barn vil jo dele rom selv om de ikke må, og jeg tror ikke noen tar skade av å ikke ha eget rom, heller! Men jeg er ikke enig i at en må ha to bad! Men det er jo en fordel at ikke doen er på badet, da! Gled deg til fjerdemann kommer, du! Dette blir hyggelig for både små og store - det er jeg sikker på! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4952873-til-dere-med-4-barn-eller-flere/#findComment-4961290
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #6 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei jeg har nå fått greie på at jeg er gravid igjen med nr.4 jeg har 3 jenter på 9,7,16mnd)jeg har ikke fått sagt nyheten til faren enda han jobber på sjøen får ikke tak i han på telefonen. Jeg var egentlig ikke ferdig når det gjelder å få flere barn( spesielt når jeg skulle rydde vekk baby klær)men det er at jeg er så mye alene med barna at jeg er nå så usikker på at jeg kommer(med 4 barn)til å bli så utslitt. Jeg har også forlenget permisjonen min(skulle kose ekstra med den siste) visst jeg nå har terminen i desember 06 åssen blir det med penger til permisjonen da må man jo jobbe i 6mnd da?skal jobbe fra juli det blir 4,5mnd på meg hva skjer da. Jeg har ikke sovet noe godt dem sist 4 nettene,får jeg fullt barna opp(skole barn krever jo mye hjelp med lekser osv.) blir det veldig mye mer i økonomien?større bil?barne må dele rom,er denne gangen en GUTT,kommer jeg til å angre visst jeg tar det bort? og hva sier familien våres vet at dem syndes det var mange(mye) når jeg skulle ha nr3.Det surrer så mye i hode mitt blir nok bedre når det er dekning på(mobilen) å at jeg for pratet med min mann. Har også lest om abort er et besøk hos en lege ta en pille gå hjem og om par dager komme tilbake å skrape det bort?gjør man ikke det der å da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4952873-til-dere-med-4-barn-eller-flere/#findComment-4982749
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå