Gå til innhold

April: Ammer dere enda?

Anbefalte innlegg

Jeg har vel så å si sluttet å amme..eller lillegutt har klart det selv,prøvde å amme han ikveld,siste mnd. har det bare vært 2ganger i døgne,morgen og kveld,men han bare sovnet,er vel ikke noe å henter der heller,men i morges da jeg prøvde vill ha ikke ha,er kanskje 3-4dager siden sist,men skal ikke klage,slipper å ha det problemet når han skal slutte at jeg må venne han av,for det har han klart selv:) kjekt det=)

Jeg har ikke startet å gi han ku-melk,prøvde å la han smake,men ville ikke drikke det,ga han i koppen,men ville heller ikke ha..så eneste han drikker er vann,juice og saft..men burde vel få melk,men hvordan få han til å drikke..? vil ikke tvinge han til det heller..har uansett fått beskjed om å vente med melk til han er 1år korigert, (en uke til) også har jeg ventet med ku-melk til alle allergi testene er tatt,slik at han ikke blir dårlig av melk eller noe,midt oppi alt dette styret vi har fra før av..

hmm..tror jeg må snakke med dem på HS om dette,for jeg har ikke peiling på hvordan og når og hvem,hva hvor..vi skal gjøre det, he,he=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4952140-april-ammer-dere-enda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også sluttet å amme nå etter påske. Da jeg var nede i 2 amminger i døgnet (ca 15.3) begynte jeg å gi litt mme ved siden av slik at han skulle få nok melk. For oss har det fungert godt. Nå som han skal over på ku melk har vi tatt det gradvis (begynte etter påaske da det var slutt på ammingen). Begynte med frokost melka. Fikk 50 % kumelk og 50% mme i koppen. Lunken. Han drakk som bare det. Etter noe dager gjorde jeg det samme med melka til lunsjen. Etterhvert har jeg økt andelen kumelk og senket tempen på melka litt og litt. Nå drikker han kald lettmelk rett fra kjøleskapet til frokost og lunsj. Han får også to flasker med mme i løpet av dagen. En før legging om kvelden og en før legging første gang på dagtid. Disse flaskene får han fortsatt da han ellers drikker lite i løpet av dagen (max 1 aventkopp med vann) Nå er også flaske nr 1 halvparten mme og halvparten kumelk. Dette har fungert veldig bra for oss, og jeg føler meg trygg på at han får nok melk.

Ja, jeg ammer enda. Planen er å trappe ned, men gullet vil ikke helt det. Så vi ammer 3-4-5 ganger om dagen enda!

Når det gjelder kumelk så har jeg gitt han litt til lunsj innimellom. Men han er litt varierende om han vil ha det.

Hvis Gutten din får i seg nok drikke ellers så er det ikke noe problem at han får kumelk gjennom maten, ost, sauser, youghurt ol. De skal bare ha 5-6 dl melk i døgnet inkludert yohghurt. Så det er jo ikke så mye...

Jeg ammer også enda. Trapper ned sakte men sikkert, men fungerer best de dagene vi evnt ikke er hjemme. Hvis vi er hjemme og han har sjangsen til å sette seg på fanget mitt, da vil han ha pupp nesten med en gang,

Natt amming driver vi også med, men nå er vi på venteliste til en slags søvn klinikk for barn i oslo. Har pratet med de og de sa de kunne hjelpe. Så nå krysser vi alle fingre for at det ikke tar så altfor lang tid!

Vi har så vidt begynt å gi litt kumelk, han er veldig glad i det hvis han får fra glass. Drikker han fra kopp spytter han det bare ut! :o)

Men samme som solstråle* han får jo yoghurt og andre melkeprodukter, så det er nok ikke noe problem!

Ja, her ammes det fremdeles bittelitt. Vi har akkurat gått ned fra to amminger pr dag til èn (om morgenen), og om etpar uker slutter vi nok helt.

Lillegutt har ennå ikke smakt vanlig kumelk, men som hos dere over, får han i seg melkeprodukter. Han er helt gal etter yoghurt, og lager et stort nummer hvis han ser at storesøster har yoghurt og ikke han har det.

Ja her ammes det som før, og ser ikke ut til at LillePia har tenkt å go seg med det. Det er ikke så mye kose for min del, men det er nok det for henne. Selv om hun ligger å vrir seg og river, klyper og leker...

Ammer 4-5 ganger til dagen - blitt litt nattamming igjen dei site 3 ukene. Først hun syk og så eg syk, og da har eg ikke orka å "nekte" hu brystet.

Så nå er det på tide å kommer seg opp igjen og begynne med avvenningen igjen.

Annonse

Eg er begynt med avvening eller nedtrapping inni hovudet, men har ikkje sett det ut i praksis endå... Veger for og i mot...og får dårleg samvittigheit fordi eg har litt lyst å slutte i løpet av sommaren, og han skal begyne i bhg til hausten og virkeleg kjem til å trenge mm.... uff og uff, får sjå kva det blir til. Hadde vore veldig greit om han ville slutte sjølv...

Her har det vært ammefri lenge. Føles ut som evigheter siden nå. Snuppa har bestemt alt selv. Når hun var 7 mnd ville hun kun ha når hun våknet og når hun var 9 mnd så var det helt slutt. Da bare hylte hun og vrei seg unna, så da ble det automatisk slutt. Litt trist, for jeg hadde forbered meg på litt lengre, men så var det litt godt å på en måte få tilbake kroppen min.

Synes dere er veldig flinke som ammer enda. Hadde nok gjort det selv hvis snuppa hadde vært interesert.

her er det lenge siden jeg ammet. Jeg sluttet når jenta mi var rundt 4-5 mnd gammel. og det var for att jeg ikke hadde næring i melken og hun ble ikke mett. Så vi begynte da på litt velling og grøt og etter det ville ikke hunha noe melk av meg mer.

Så det føles som en evighet siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...