Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er påfallende hvor enorme disse flaskebarna blir..

Det stemmer alltid når du ser en stor unge på kafè, at moren gir flaske like etter..

De ungene jeg kjenner som er digre, får flaske.

Dere trenger ikke trappe i dem så mye, vet dere!

Dette er jo fett som ikke går av også, slik som morsmelkfett gjør...

Huff...

Fortsetter under...

Tror nok dette varierer like mye som andre ting.Gutten min får kun morsmelk.Og han er STOR!Og verken jeg eller pappa`n er store.Skal sies han er laaang for alderen da.Nok derfor han veier endel,men han er nå godt i hold også:-)

Nesten 8 kilo og 70 cm...Knappe 5 mnd gammel.

Annonse

Det er da ikke snakk om at Theri ikke "gidder" å amme! Nå får du jaggu meg skjerpe deg, anonym!!!! Hun har sine grunner, og det skal ikke du bry deg med...

Jeg får også høre at ungen min er shwææær, bare 4 mndr, 8 kg og 65 cm lang. Men vet du hva? Hun har kun levd på morsmelk i hele sitt liv hun! Og hun vil ikke ha oftere enn hver 4.time. Hva synes du jeg skal gjøre nå da? Gi henne mindre?

Synes det er like mange store babyer som får bryst som får flaske jeg da. Fordommer har du!!..Fy fy deg..Ikke bra nei.

Ja, ikke sant!

Vel, her kan anonym få være litt spydig igjen:

JEG SLUTTA Å AMME DA GUTTEN VAR 5 1/2 MND!!!

Såh, få høre nå da! :-D

Annonse

Jeg fullammer gutten min, han var 5,2 kg på 3 mnd kontroll, broren var 5,9 også på morsmelk............

Alle er jo ikke like uansett om de får mm eller mme!

Må huske at for at man skal finne gjennomsnittlig vekt må det nødvendigvis være et spektrum, noen ligger i den øvre enden og noen den nedre innenfor NORMALEN, og GJENNOMSNITTET er det de fleste ser på som normalvekt, men det blir jo da feil.........

(Vet igrunnen ikke hvorfor jeg gidder å svare da dette tydelig er et innlegg bare for å provosere'!)

Tror du virkelig at jeg ikke gadd å amme? Bare fordi jeg er ung? Det blir for dumt!

Jeg klarte å amme en gang om dagen frem til småen var 7 mnd, men hadde ikke nok melk til å fullamme etter 3 mnd. Til tross for amming hver halvtime i flere dager fikk jeg ikke mer melk. Gutten min svelgte bare luft i forsøket på å få i seg melk. Det førte til at han gulpet opp det han fikk i seg. Han hadde ikke lagt på seg mye siste tiden fordi jeg ikke hadde nok melk, og helsesøster ville at jeg skulle begynne med mme før vekten begynte å gå nedover. Jeg hadde store blødende og veskende sår på begge brystvortene som jeg hadde i godt over en mnd. Måtte på antibiotikakur for å prøve å få dem bort. Det var så vondt å amme at jeg satt å gråt. Prøvde med skjold, og det hjalp på at det ikke var så vondt for meg, men gutten min klarte nesten ikke få i seg melk med de på. Jeg prøvde å pumpe for å gi på flaske, men det var verre å pumpe enn det var å amme, og jeg fikk ikke ut mer enn 20 ml på to timer med pumping. Og jeg har ikke tenkt å sulte gutten min for at han skal bare få mm. Det får jaggu meg være måte på!

Hva mer kunne jeg gjort? Er ikke dette god nok grunn for deg?

hei og hå som det tar av i denne debatten. Og så veldig unødvendig, da de fleste jo ønsker å amme, men det er ikke alltid det går... Synes det er fryktelig arrogant og veldig lite ydmykt og tro at du vet årsaken til at barn får mme i steden for mm. Selv har datteren min fått mm, men moren min fikk det ikke til hverken med meg eller broren min - hun hadde rett og slett ikke melk- Og for å si det sånn jeg har vokst av meg eventuelt mme fett, er klok (for det er jo også blitt hevdet i media - at barn som får mm blir klokere enn de på mme,) jeg har ikke allergi og har et kjempe bra immunforsvar. Synes synd på mennesker som må tråkke andre ned i dritten kun for å føle seg bedre selv.

det er påfallende at så mye dritt kommer fra anonyme

det stemmer ikke at store unger er flaskebarn'

kjenner mange digre babyer på morsmelk(inkludert min egen,fullammede baby på under 5 mnd som er 9 kg tung)

det heter ikke "trappe" i dem,men stappe i dem..noe de neppe gjør

dette fettet går også,som oftest, av når barna begynner å gå

huff....du har vel en underernært, sulten baby du,..som er så opptatt av babyer og vekt. Stakkars dine barn som i tillegg sliter med en mor med deterministiske holdninger.

Til alle oss andre...kos dere masse med babyene deres...en nydelig tid som går så altfor fort...

og forresten..jeg er kjempestolt av min store baby, som er så sunn ,frisk og blid:-)

Hallo... Det der stemmer ikke litt engang.. Min gutt er god og rund, har alltid fått morsmelk, men har ikke gått det av seg. Er 6 mnd siden han begynte å gå.. Og når han ble født vegde han 2500 kg... Hvordan vet du at det er mme og ikke utpumpa mm oppi flasken da? Går du bort å prøvesmaker?

HUFF!

Er forresten en UNG mor som ammer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...