sweden ENDELIG mamma Skrevet 3. mai 2006 #1 Del Skrevet 3. mai 2006 Sitter her ikveld og leser litt på debatter og ja... ser hvordan dere har det ... Så går jeg innpå Bligravid ....og blir bare SÅ ..ja hva skal jeg si ....lei meg ,skuffa ja...... , leser jeg om jenter som liksom har prøvd i 1 MND ...BARE 1 FORB.....MND og blir gravide...og her sitter vi og sliter og sliter ......mange av oss får ingen svar,tar mengde prøver , går gjennom masse venting ,masse uvisshet , mange tårer, bekymmringer ,mange ubesvarte spørsmål.............også har du noe som blir gravid på første forsøk HALLO første forsøk ...hvis ikke dette er bevis på at livet er til tider urettferdig ja...da vet ikke jeg ................................................................................................. må bare ``lufte`` meg litt her .....har det så vanskelig for å skjønne at jenter blir gravide når de går på piller og p-sprøyter eller bare ved å prøve i ja faktisk ikke mer enn 27 DAGER så er spirren på plass ...mens en annen stakkar bruker år etter år for å få det til og hører stadig at ``må ikke stresse vet du `` ........................................ nei ..... blir litt ordløs .............................. BARE så det er klart jeg har INGENTING imot de som får det til med det samme ..men for meg så er det iblant vanskelig og svelge det med ett smil og gratulasjoner ettersom jeg ikke er i nærheten til en slik situasjon desverre ............................ sender dere mange klemmer ...dere er noen tøffe jenter ...går gjennom mye men det knekker oss ikke nei !!!!!!!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951621-livet-kan-iblant-v%C3%A6re-litt-urettferdig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dingeling Skrevet 3. mai 2006 #2 Del Skrevet 3. mai 2006 D SOM IKKE TAR LIVET AV EN BLIR MAN STERKERE AV,OG SÅ HOPPER VI I HØYET LITT TIL. FOR KANSKJE DENNE GANGEN SKJER D. .?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951621-livet-kan-iblant-v%C3%A6re-litt-urettferdig/#findComment-4951686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
M m/baby i magen Skrevet 4. mai 2006 #3 Del Skrevet 4. mai 2006 Ja livet er IKKE urettferdig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951621-livet-kan-iblant-v%C3%A6re-litt-urettferdig/#findComment-4959934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 5. mai 2006 #4 Del Skrevet 5. mai 2006 Hei Jeg er en person som prøver å se det beste i de fleste situasjoner selv om jeg kan blåse ut når jeg syns ting går meg imot. Men jeg må bare si meg uenig i at livet ikke er urettferdig. Livet er da urettferdig inneimellom for endel av oss. Kanskje ikke hele tiden, men noen ganger! Det må vi få lov til å synes når vi føler det sånn, syns jeg. Dessuten er jeg av den oppfatning at dersom man kjenner det slik som at livet er urettferdig, kommer man seg raskere videre dersom man vedkjenner seg sine følelser og lufter de. Hvis man biter tennene sammen og tvinger seg selv til å tenke positivt tror jeg kropp og sinn får det tyngre på sikt. Alle har vi forskjellige følelser knyttet til forskjellige livssituasjoner og faser, ikke alle føler at livet er urettferdig når man ikke opplever å bli gravid etter å ha prøvd hardt lenge. Men JEG føler at noe ikke er rettferdig når jeg aldri blir gravid mens det faller så lett for alle andre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951621-livet-kan-iblant-v%C3%A6re-litt-urettferdig/#findComment-4963376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweden ENDELIG mamma Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 5. mai 2006 Så UTROLIG bra skrevet "kanskjesnart"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Snakk om å sette følelser i form av ord ........imponert ))))) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951621-livet-kan-iblant-v%C3%A6re-litt-urettferdig/#findComment-4964343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. mai 2006 #6 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg er vel en av disse som ser den ene etter den andre blir gravide.. jeg har snart slitt i 6 forbanna år.. og nå har vi endelig kommet til veis ende.. takket være iherdig innsats fra en av mine leger,.... nå har jeg ikke bare pcos.. jeg har to tette eggledere med fortykninger... og i tillegg så har jeg knekk på begge.. og dette tilsier null sjanse for å bli gravid på egen hånd.. Må si at jeg blir provosert av folk som blir gravide etter en natt på byen, men vi har egentlig ikke rett til å dømme andre bare for de de har lett for å bli gravide- På en måte så tror jeg vi graver oss ganske så mye ned i dette faktum at vi isliter med å bli gravide.. men vi må huske at det er ikke andres feil...det er viktig for oss å flytte fokuset bort på alle som har det såå positivt.. finn heller gleden i de små ting, og bruk legene...de er der.. Ikke vent så lenge som jeg har gjort.. det sliter mer enn hva godt er!! Og jeg vet at det er vanskelig å se "bort" når det gjelder de som blir lett gravid..... jeg har det sånn selv.. kjenner jeg nesten har lyst til å hyle!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951621-livet-kan-iblant-v%C3%A6re-litt-urettferdig/#findComment-4966214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirsty*2barnsmamma Skrevet 5. mai 2006 #7 Del Skrevet 5. mai 2006 Det er helt utrolig hvor mange som er gravide nå. Var i byen isted, ble møtt med den ene magen etter den andre. Til og med mannen min la merke til det. Jeg også vil ha mage. Jeg har jo prøvd i "bare" 13pp, men de SA'ene har virkelig fått meg til å lengte mere og mere for hver gang. Er nå desperat på å bli gravid. Føler at alle bare er en kort tur innom bli gravid mens jeg henger igjen... blitt sånn veggpryd som bare sitter der og ikke kommer videre. Denne måneden bare MÅ jeg bli gravid. Hadde el inatt, venter spent, men er utålmodig. Bare dag 1 av 13 i lutealfasen. Kjenner etter om jeg har symptomer, som er dumt, det vet jeg, for symptomer har mab ikke etter 1 dag! Men klarer ikke la være. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951621-livet-kan-iblant-v%C3%A6re-litt-urettferdig/#findComment-4968049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lupina Skrevet 5. mai 2006 #8 Del Skrevet 5. mai 2006 Er enig i mye av det sweden sier og det er veldig frustrerende når alle andre får barn og ikke en selv. Likevel så kanjeg si at jeg gleder meg oppriktig når jeg hører om folk som det klaffer for med en gang dersom jeg vet at barna er ønsket og blir tatt godt vare på. Det jeg IKKE takler er når man betror seg til noen, og innrømmer at man har prøvd ei stund uten å få det til, og vedkommende først lytter og er medfølende for så å buse ut at "det er et under at vi ikke har blitt gravid denne mnd så uforsiktig vi har vært. hadde jeg vært gravid så hadde jeg sporenstreks tatt det bort". UÆÆÆÆÆÆÆHHHHHH! slikt er skikkelig ufølsomt å si og de aner ikke selv hvor mye følelser, som savn, inkompetens osv,folk som strever sliter med. Jeg fikk bakoversveis for et par mnd siden da mannen til venninna mi presterte å si (rett etter de hadde fått sitt først barn) at han trodde at dersom man elsket hverandre høyt nok så kom barna........og at deres lille var et ekte kjærlighets barn......HÆ??? Er det mulig..Å innbille seg at andre elsker mindre?? og at det i hele tatt har noe med reproduksjonsevne å gjøre er ikke bare ufølsomt, men strengt tatt naivt. Så til alle dere som sliter....Å bli sint og frustrert når alle andre får barn så lett har ingenting å gjøre med at dere ikke unner andre disse barna, men heller en refleksjon av det savnet en selv har. Vi må bare lære oss å være glad på andres vegne og fortsette å håpe for oss selv.....og slik få litt fred i sjela.....Positive tanker jenter! Og dersom vi føler at noen kanskje er følsom, burde vi kanskje være flinkere til å si det til dem og ikke være så redd for å innrømme at det smerter. Til syvende og sist tror jeg at å snakke om følelsene rundt det, og ikke bare det tekniske, kanskje gjør at andre virkelig forstår og ikke "tråkker" en på tærne om og om igjen... Jeg er ved godt mot og vet at en dag sitter det....for meg ...og alle dere andre slitere her inne... Stor klem til dere alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951621-livet-kan-iblant-v%C3%A6re-litt-urettferdig/#findComment-4968077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirsty*2barnsmamma Skrevet 5. mai 2006 #9 Del Skrevet 5. mai 2006 Den værste jeg har eksempel på er min søster. Hun sa at kansje barnet mitt ikke var klar enda, så det er derfor jeg har hatt de SA'ene, og når barnet er klar til å bli født da går det bra... Hæ? Hvis barnet mitt valgte selv å ende i abort, hvorfor ble jeg befrukta da da? Han kunne snudd før han nådde egget da hehe.... nei, det er så mye rart altså... Folk skjønner ikke at de trenger ikke si noe. Det er kjekt å vite at de er der for oss, at de lytter, men de trenger ikke si noe... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951621-livet-kan-iblant-v%C3%A6re-litt-urettferdig/#findComment-4968744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweden ENDELIG mamma Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 5. mai 2006 Til kirsty-13pp! Nei -nei -nei -nei er det MULIG å komme med en sånn komentar ....jeg gir meg helt over ..folk har MYE rart for seg ............det er som du sier noen ganger er det best å IKKE si noen ting bare la det være ...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951621-livet-kan-iblant-v%C3%A6re-litt-urettferdig/#findComment-4969903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanskjesnart..v/ hjelp av ivf? Skrevet 6. mai 2006 #11 Del Skrevet 6. mai 2006 Jeg unner ingen å gå sånn som vi gjør, og det at jeg syns det er stinkende urettferdig at jeg ikke blir gravid går på at jeg nettopp syns det er urettferdig at ikke akkuratt jeg blir befruktet. Jeg har heldigvis veldig snille venner som trår veldig varsomt og som involverer meg masse i sin graviditet og sine barn og som ikke holder meg utenfor- for det har vært min store skrekk, at de ikke skal tro at jeg kan innlemmes i deres liv siden jeg ikke får det til. Jeg har i løpet av den tiden jeg har prøvet bare fått en ubetenksom kommentar, men det var strengt tatt før jeg kunne kvalifiseres som sliter. Værre er det med kollegaer etc som spør, men de har vel begynt å skjønne at dette ikke går på skinner akkuratt.. Vi får velge å tro at de som sier sånne helt utrolig sårende ting som det kirsty-13pp fikk som respons i beste fall skyldes at folk ønsker å bidra med gode råd og forklaringer på utrolig triste hendelser. I værste fall skyldes det tankeløshet. Uansett- vi har lov til å si i fra til vedkommende at det de sier sårer oss! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951621-livet-kan-iblant-v%C3%A6re-litt-urettferdig/#findComment-4972265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå