Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min sønn på 2 år har delvis slutta med strømpebukse. Har han på parkdressen sin som er ganske tynn da jeg har tatt ut foret så har han ikke strømpebukse på. I dag har det vært ca 15 grader har og da har han ikke hatt på strømpebukse. Så jeg ville kansje ikke tatt på strømpebukse men tatt en med i tilfelle behov.

bruker du strømpebukse når det er 18 grader?

jeg bruker ikke strømpebukse på min jente om det er mer enn 5 plussgrader....hun er 2,5 år. de har jo prakdress e.l. i barnehagen.

syns det er for mye klær når det er feks 15 plussgrader også jeg

Vi tar ikke på strømpebuksen om morgenen, men sender med en stilongs i sekken. Da tar de av han buksen, sånn at han har kun stilongs inni dressen. Da er det varmt, og behagelig å gå med.

Det blir altfor varmt inne nå med både strømpis og bukse, og jeg synes han er litt stor til å bli avlevert i bare strømpebuksen (2 år) selv om de vanligvis ender opp med det utpå dagen likevel. Det er liksom noe annet.

Jeg ble overrasket over at ikke de i bhg tok av strømpebuksa i dag. Det var ikke spesielt varmt i morges. I morgen drar han i bhg med strømpebukse i sekken.

Ellers bryr jeg meg ikke om hvor varmt det er i sola. I Trondheim har det vært en iskald, blåsende vind hver gang det er finvær. Unntatt i dag, det var første dagen jeg gikk uten jakke. Når jeg selv går og hutrer og fryser, så har jeg på gutten både body, str.bukse og halstørkle.

I disse dagen får hun strømpebukse (bomull) på om morgenen, og så har hun strømper i barnehagen, så de tar gjerne av henne strømpebuksene i løpet av formiddagen og bytter til strømper. Det er også litt avhengig av hvor tykke buskene hennes er. Jeg syens det er vanskleig å bedømme og klær nok litt for mye på henne noen ganger, men temperaturen skifter så fort og det avhenger jo også litt av aktivitetesnivået. Personalet i barnehagen er kjempeflink til å regulere klærne, så egentlig er det viktigste at alle typer klær er tilgjengeligt i barnehagen.

Annonse

Jeg snakket med de i barnehagen. De sa at unger som sitter mye i sandkassa, bør ha på strømpebukse ennå. Det er kaldt på bakken selv om det er varmt i sola.

En annen ting er jo å spørre ungen. Jeg leverte henne i barnehagen uten strømpebukse, og da vi gikk vår lille 15 minutters tur ned dit, sa hun uoppfordret at det var kaldt på leggene. Hun fikk på strømpebukse da vi kom til barnehagen, og på hjemturen da det var enda varmere og jeg gikk i t-skjorte, spurte jeg om det ikke var varmt med strømpebukse, og det var det vist ikke. Ikke vanskelig når de er så store at de kan si i fra selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...