Gå til innhold

trenger et svar om eggløsning

Anbefalte innlegg

Kan noen svare meg på om eggløsning kan kjennes som stikk/kniver i helt nederst på den ene siden, gjør litt vondt men ikke så voldsomt, er ikke redd for at det er noe gale.

Men hadde SA for litt over 3 uker siden og aner jo ikke når hverken eggløsning el mensen kommer tilbake

håper virkelig noen kan svare meg på dette

på forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4951347-trenger-et-svar-om-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

har ikke tempet, ble gravid med en gang jeg sluttet på pillen, men det gikke jo galt i uke 6, og dette er første gang igjen etter dette at jeg kjenner symptomer på el, men blir jeg ikke gravid på lenge er det jo en mulighet og tempe og el tester, men avventer det og ser, tror samboeren min blir mer stressa av det faktisk, hehe

Jeg har en personlig teori om stikkingene (personlig i den grad at jeg ikke er sikker på at det er sant eller vitenskapelig) som noen kjenner kan være et befruktet egg som har begynt sin vandring. Jeg har bare hatt sånne stikkinger når vi forsøker bli gravide, så om det var EL burde jeg jo ha kjent det oftere.

Selv går jeg også med stikkinger i siden, heldigvis er det i venstre side, der jeg fremdeles har en eggleder. Det betyr jo ikke at en er gravid, det er fremdeles mye som kan gå galt og det kan bli en vanlig mens likevel. Egget skal jo vandre gjennom eggleder, ned til livmor, feste seg i livmor...pes å være liten ...men jeg håper nå den lille klarer den tøffe starten av livet og klorer seg fast...

Er bare to uker siden de måtte operere bort min høyre eggleder pga graviditet utenfor livmor...

Lykke til!

fant litt vitenskapelig fakta om stikkninger jeg på denne siden, om man leser på "fra uke til uke", så står det på mors uke 5 og fostrets uke 3:

Noen kan ha en mens lignende blødning der du skulle ha hatt mensen. Dette er fordi at det gule legemet i eggstokkene fortsatt produserer progesteron og østrogen til fjerde måned. Da tar morkaken over denne produksjonen. Dette kan oppleves også som stikninger, ganske kraftige, bare på den ene siden nede i bekkenet, det er helt normalt.

Annonse

Jeg har hatt murringer og stikninger av litt varierende styrke pluss ømme bryst siden dag 15, er nå på dag 31. Jeg har litt trøbbel med å få til EL, kroppen gjør flere forsøk, så derfor har jeg symptomer såpass lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...