Gå til innhold

September: flere som ikke har begynt å krype eller åle seg?

Anbefalte innlegg

når han ligger på gulvet så snur han seg rundt sin egen akse(tror det er det det heter...;-))

men er d en leke som ligger litt for langt borte så han ikke får tak i den, så skriker han noe sinnsykt, og bare ligger der å spreller..... ikke tegn eller antydning til at han har tenkt å røre på seg.....

flere?

Fortsetter under...

Ask rullar og rullar + at han snur seg rundt som du beskriver. Dei siste dagane har han begynt å "heise seg opp" på armane så eg forventar at han snart kjem seg opp på alle fire. Men derifrå til kryping kan det visst ta si tid...

Han klarar å "makke" seg framover eit par cm ved å strekke seg framover med eine handa først, så den andre, men nokon åling har eg ikkje sett snurten av. Ask og blir sint viss han ikkje når fram til leikene, men det er vel den frustrasjonen som skal til for å gje han det puffet han treng for å begynne å krype.

Eg er for øvrig glad så lenge han held seg i ro, denne leiligheten er ikkje særleg passande for småtroll som kan bevege seg.

Nina åler seg bakover, snur seg rundt sin egen akse, ruller og har såvidt begynt å sette beina under seg mens hun har strake armer og gynnger frem og tilbake, men jeg tror alikevel det vil ta litt tid før hun krabber.

Annonse

Her går det rundt og bakover. Kan komme seg noen små centimeter fremover med litt flaks. Magen er godt klistret i gulvet enda, så det er nok en stund til krabbing.

Tenkte å spørre om dette selv. Synes alle andre barna på babysvømminga krabber og åler seg fremover som bare det. Tim er en lathans.

Samme her også. Ruller rundt som bare det, og kommer seg overalt i stua, men ikke no kryping eller åling nei...ikke sitter han heller. Han begynner å bli så rund, at jeg tror han bare vil tippe og sprette opp igjen, som slike evighetskjegler, he-he. Men egentlig er det greit at han ikke farter rundt overalt enda, det kommer vel plutselig, og da blir nok livet litt mere aktivt hjemme for mor og:).

Sunniva likedan! Ruller kommer seg bakover ( havner derfor ofte under stolen og sofaen... ) og snur seg i sirkel, men ikke en cm frem. Hun lå i hofteskinne til hun var 6 mnd så jeg tror nok hun ligger litt etter pga det. Uansett så kommer ting når de er klar for det.

Til vanlig snur han seg bare rundt sin egen akse, og i et par-tre dager har han løftet rumpa i været uten å vite hva han skal gjøre videre.

MEN han kom seg litt frem bak vår rygg i går. :)

Plutselig hadde han klart å få fatt i leken som lå et lite stykke foran ham, mens vi gjorde litt husarbeid.

Tim har og akkurat funnet ut av det å bevege seg fremover. De siste par dagene har han forsiktig og veeeeeldig sakte ålt seg fremover. Synes det er vel fortjent etter to måneder med å bare komme seg bakover når han prøver å nå ting.

Rumpa har tilogmed kommet bittelitt opp av gulvet, så nå øyner jeg kryping i gresset i sommer! Gleder meg! Pokker at pappaen skal ut i permisjon nå!

Å,ja! Min prinsesse har ålet seg forover siden 25.mars og krabber meget snart. litt prblemer med armene. men åler/kryper seg raskt fremover. rulle rundt har hun gjort lenge. reiser seg opp i lekegrind og vil helst stå og gå hele dagen,men sitte i vogn er like kult.

skjer mye nå,men tennene uteblir. mange kuler og flere liter med sikkel daglig.......herlig!

klapper,vinker og viser hvor stor hun er. Veldig kul alder.skjer så utrolig mye. men spiser ikke fruktglass og middagsglass. kun grøt,vannmelon,erstatning og masse vann samt brød. brød er veldig nam,nam. Ja, også fisk!

wow! mye skryt.........eller er det skryt?! uansett lenge siden jeg har vært innlogget så skrivekløen tok litt av.

lykke til! kos dere i solen for nå går ned snart ned for kvelden.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...