Plomma - mamma til 3 Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Skrev et innlegg forrige uke om at jeg er så bekymret for jenta mi... http://www.dinbaby.com/forum/thread/4884576 Tok henne med på helsestasjonen i dag, og helsesøster mener også det er grunn til en viss bekymring, med umodent bevegelsesmønster, rykningene, gulpingen.... Veide og målte, og på 2 uker hadde hun bare lagt på seg 95 gram og vokst 1/2 cm..... OG det er med masse bæsj innabords, har ikke bæsja på nesten en uke nå.... Og jeg som prøver å stappe puppen i munnen på henne omtrent hele dagen, men hun vil bare ikke spise mer enn det hun gjør! Så helsesøster fikk framskyndet fysiotimen til 8. mai og så skal jeg til fastlegen min som er pediater med henne i morra.... Åhh, det gruer jeg meg skikkelig til. Orker ikke en gang tenke tanken på at noe kan være alvorlig galt, hjerneskade, utviklingshemming, et eller annet sjeldent syndrom, har en vond klump i magen...... Får vel ikke vite det med det første heller, han må vel sende oss til utredning på sykehuset.... Så varme tanker og kryssing av fingre mottas med takk, hvis noen gidder....
PMST Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 Hei kjære du...uff så slitsomt...men har hun ikke vokst bra til no da..nener du sa noe om det tidligere...hva mener du med umodent bevegelsemønster... Aner desverre ikke hva dette kan være men sender selvfølgelig millioner av klemmer og krysser alt som kan krysses ... varm klem fra
Tuttalutta Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 Ønsker dere lykke til! Var fint at dere får komme til tidligere ihvertfall...
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 Uff, syns så synd på deg og jenta di. Så fælt at du må gå å bekymre deg så lenge før du kan få svar. Ønsker deg masse lykke til! Sender mange varme tanker til deg og prinsessa di! Stå på og vær sterk, selv om det kan være vanskelig.
Zazu Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Uff...skal krysse både fingre og tær! Håper det går greit med lille jenta di! Lykke til!
Plomma - mamma til 3 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 3. mai 2006 Ja, jeg trodde hun la på seg bra fordi hun har runde kinn og tjukke lår, men barnelegen på EkspertSvar sa at 130g i uka var litt lite, og på de siste 2 ukene nå var det altså bare 95g.... Det med bevegelsesmønsteret er at en unge på snart 12 uker skal klare å ligge stabilt på rygg og mage, og det klarer ikke min... Hun har også dårlig hodekontroll. Dessuten er hun stiv i kroppen og ligger mye med knyttede never... Takk for tanker og klemmer, det trenger vi nå....
PMST Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 ok håper du får raskt svar......masse gode tanker og klemmer...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 3. mai 2006 #9 Skrevet 3. mai 2006 Kjære deg. Lykke til i morgen, håper det går bra. klem fra
Ranveig R Skrevet 3. mai 2006 #10 Skrevet 3. mai 2006 Eg veit det er klin umulig, men du/dåke får prøve så godt som mulig å vere positive og la være å tenke alt for mykje "tenk om...". Bekymring fører ikkje noko godt med seg, men det er neimenn ikkje lett å la vere når det (kanskje) er noko gale med det kjæraste ein har. Husk berre på at om det skulle vise seg å vere noko gale med den vesle jenta di vil ho framleis vere den same. Ein eventuell diagnose vil berre hjelpe heile familien så ting kan leggast til rette for at frøkna skal ha det bra. Eg kjem til å tenke på dåke. Klem.
Drangelina Skrevet 3. mai 2006 #11 Skrevet 3. mai 2006 Stakars deg, får så vondt av å lese innlegget ditt! jeg har selv vært kjempebekymret for babyen min, som ikke ville gi øyekontakt før han var tre måneder gammel. I tillegg lå han etter "skjema" motorisk sett, og var skikkelig undervektig. Men plutselig så hadde han et skikkelig utviklingssprang og alle bekymringer ble borte. jeg håper virkelig at det samme blir tilfelle for din lille jente. Du sier hun ligger mye med nevene knyttet- pleier hun ha tomlene inni eller utenpå knyttneven? Skal krysse fingrene for dere. Ønsker dere alt det beste!
E & A mamman :-) Skrevet 4. mai 2006 #12 Skrevet 4. mai 2006 Vet inte vad jag ska saga.. Men jag onskar dej o dere all besta lycka. *stoooor kram*
Elisa79 Skrevet 4. mai 2006 #13 Skrevet 4. mai 2006 Mange varme tanker til dere i tiden fremover!! Klem
BW og en til? 1 pp Skrevet 4. mai 2006 #15 Skrevet 4. mai 2006 masse masse lykke til i morgen!! krysser alt jeg har for dere!!!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx klem fra
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #16 Skrevet 4. mai 2006 Skal krysse alle fingre og tær for at alt går bra. Tulla mi lå også mye med knyttede hender, trukket inntil kroppen fram til hun var ca 5 uker gammel. Legen på helsestasjon ville at vi skulle til sykehuset for å sjekke henne, og det gjorde vi. Og bra var det også. De sa at hun hadde begynt å få puste vansker og hadde veldig lav blodprosent. Til dagens dato vet de fortsatt ikke helt hva som feiler henne og hun får blodoverføring ca 1 gang i mnd. Men jeg vil tro det ikke er det samme med jenta di. Skal tenke masse,masse på dere!!!!!
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 4. mai 2006 #17 Skrevet 4. mai 2006 Håper du får god hjelp hos fastlegen i dag. Føler med dere. Lykke til med bebisen din. Sender deg og jenta en klem. Håper dere får svar og alt blir bra.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 4. mai 2006 #19 Skrevet 4. mai 2006 Sender deg noen varme tanker herfra også Skal tenke masse på dere! Håper du orker å skrive for å si hvordan det gikk!
Gjest Skrevet 4. mai 2006 #20 Skrevet 4. mai 2006 Oida, skjønner du er bekymret... Skal sende masse tanker og krysse fingrene for at det ikke er noe så alvorlig. masse varme klemmer fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå