Gå til innhold

Tett i nesa! Kan det ha sammenheng med vaksine?

Anbefalte innlegg

Jenta mi fikk vaksine på 3mnd kontrollen og ble litt tufs etter det. Hadde ikke feber, men ville helst bare sitte på armen. Så etter et par dager til ble hun tett i nesa. Nå har hun vært tett i snart 2 uker og jeg må spraye med saltvann om natten fordi hun ikke får luft når hun blir ammet. Hvor lenge pleier småbarn å være tett i nesa, og kan det ha noen sammenheng med vaksinen hun fikk? Syns så synd på henne da hun puster å peser så fælt. Men humøret hennes er ellers veldig bra=)

Fortsetter under...

Gutten min er 7uker i dag, han er ofte tett i nesa. Særlig om natta og morgenen. han har vært det siden han var 2-3 uker.

Vet ikke om det kan henge sammen med vaksina, men har noen i familien pollen allergi? Det har nemlig jeg, og lurer på om barna kanskje kan ha det og. Men vet ikke hvor tidlig sånne ting slår ut da. Skal spørre på helsest i morgen.

Det er veldig mange babyar som er tette i nasa. Guten vår var omtrent konstant tett frå fødselen av til han var rundt 5 mnd...

Eg tvilar på at vaksina kan gjere babyen tett såpass lenge etterpå. Det skal utruleg lite til for at ein baby skal bli tett, alle passasjane i nasa er så trange at berre eit snev av forkjølelse eller ei litt hoven slimhinne er nok.

Så lenge ho er i godt humør og ikkje er så tett at ho har problem med å få i seg mat, treng du ikkje bekymre deg. Gje ho saltvatn i nasa og hev hovudenden på senga (legg bøken under sengestolpane), gjerne med 10-15cm. Og ha det litt kjølig på soverommet.

God bedring.

Tusen takk for svar=) I natt har det vært ennå værre. Fikk ikke sove ordentlig før kl. var 06. Dryppet med saltvannsdråper, hevet senga og ellers prøvd å få litt åpning i nesa. Så har hun fått litt feber. Må vel til legen hvis det fortsetter slik. Hun er ikke helt i form akkurat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...