Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest den tråden om gulping.. ble jeg litt skremt..

Mange av de symptomene som blir beskrevet som mulig kiss/kidd syndrom passer utrolig godt på jenta mi.

Var inne på kiss/kidd siden å leste og ble enda mer overbevist..

I følge helsesøster og lege er hun helt normal... ikke noe gale.. de mener at alt vil rette seg etterhvert.

I tillegg er ikke helsesøster her norsk og hun har ofte problemer med å forstå hva du prøver å fortelle henne.

Så tar defor saken i egne hender.. Og lurer på om noen vet om en manuellterapeut eller fysioterapeut som behandler kiss i Bergen eller omegn? Man trenger jo ikke lenger henvisning fra legen.

takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel navn og adr til forskjellige terapauter inne på kiss-kidd.no.... ??

hvis jeg husker riktig..

men, jeg synes uansett du skal følge dette opp... jeg har en på 8 år, og en på tre år, og en på 10 mnder.. og eldstemann har slitt masse fordi vi ikke fikk rettet opp feilen da han var beibi...

men, det er jo ikke noe å bli skremt av da....

det er jo ganske enkelt og harmløst å behandle....

har du vært innom interesseforumet? du kan jo spørre der... sikkert noen fra bergen der inne...

lykke til

Skrevet

Var der inne å kikket.. men ingen i hele hordaland... får prøve inne på interesse forumet.. virker bare som om det ikke er noe aktivitet der inne..

Og jeg har planer om å begynne å ringe i morgen..

Så synd med gutten din? Får dere ikke rettet det opp nå når han er så stor?

Skrevet

vel.. når han har gått med det så lenge så er det på en måte blitt en del av personligheten hans....

han har vært til utredning for adhd og div...

feilstillingen i nakken kan man fikse på, men det er symptomene som kan bli litt verre å bli kvitt...

de to yngste har det også... eller; vi mistenker at den yngste har, og veit at de to eldste har..

den i midten har hatt symptomer som dårlig fordøyelsessystem, mye vondt i magen..

yngstemann har alltid vært en ekstremgulper...

få det sjekka ut så fort som mulig...

prøv om du kan få tak i noen i et annet fylke...

og, ja, det er lite trafikk der inne... men, jeg er innom flere ganger om dagen for å sjekke om det er skjedd noe nytt derinne..

Skrevet

Jeg har hørt at eneste sted i landet de har behandling, er på a-hus. Alle barna som har fått, har kun trengt en behandling og blitt friske etter det. En venninne av meg fortalte dette i forbindelse med at hun trodde datteren hennes hadde KISS. Så det er eneste kilde jeg har det fra.

Skrevet

Uff... Ja.. i morgen skal det ringes rundt og se hva jeg finner ut..

Hun her gulper ekstremt, masse sikling,masse mageondt, nekter å ligge på venstre side eller på magen, bruker mest høyre arm og fot, ligger skjelden flatt på ryggen, klarer ikke å holde hodet noe særlig selv, hodet har blitt ganske flatt på høyre side og sitter ofte i ett hyl når vi løfter henne.. virker som om det gjør vondt.

Leste om fødsler og svangerskap som økte sjansene på kiss... og tre punkt stemmer på henne...Seteleie, tang og press på magen for å få henne ut..

Lykke til videre med dine tre barn.. håper alt ordner seg for de.. Tusen takk for svar..

Skrevet

ikke helt korrekt...

det finnes flere terapauter i landet...

og en del beibier trenger bare en behandling.. noen trenger fler...

vi har foreløbig satt oppp en plan på ca 4 til 5 ganger på eldstemann, med nesten 1 mnd mellom hver gang.... siden han er så stor...

hvordan det blir med de andre to er ikke sikkert enda..

men, det er riktig at man ikke trenger så mange behandlingene...

Skrevet

Ja.. jeg fant ut at der var de spesialister på det.. men har funnet terapeuter som kan behandle det andre steder i landet, men ingen i Hordaland.. Må til rogaland ser det ut som

Skrevet

Osteopaten på Bønes behandler ungar med KISS. Eg var hos han med guten min for andre ting og var kjempefornøyd med behandlinga.

Kaufmann, Joachim (M. Sc.) Bergen Osteopati Klinikk, Fjellsdalen 1, 5152 Bønes tlf: 41 41 07 12

www.osteopati.org

Skrevet

Tusen takk! Der skal jeg ringe i morgen!!

Skrevet

Jeg ringte til a-hus og snakket med han som står nevnt på kiss-kidd siden. fikk navne til en i bergen kommune som kunne anbefale manuell terapeuter. Fikk mail fra hun om at de behandler på bergen fysioterapeut senter(tror jeg det heter) Bjørn Inge Grov behandler Kiss. Vi har vært hos han en gang og han virker veldig ok.

Det ligger vis-a-vis fylkeskommune huset ved pasta sentralen tlf er :

55 55 99 99

Skrevet

forresten gratis, sønnen min er 3 mnd gammel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...