Gå til innhold

September: Prevenar vaksinen, da har vi tatt den.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt i tvil om vi skulle ta den, men nå er det gjort. Har noen av dere tatt den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har planer om å ta den.. må bare få råd først :( hvordan fungerer det, har hørt det er 3 sprøyter.. tar man en av gangen, etc? er helt blank..

Skrevet

Ja, vi har tatt første dose. Skal ta 2.dose om et par uker.

:-)

Skrevet

Ja, det er 3 doser. Når de er over 7 mnd skal de to første tas med minst 1 mnd mellomrom, og siste dose i 2. leveår.

Skrevet

okj.. henter man alle 3 på en gang?

Skrevet

Er jeg helt grønn, nå men hva er det?

Skrevet

Har tatt første dosen i mars, neste skal tas nå i mai. Og den siste tror jeg skulle tas 6 mnd etter dose 2..

Skrevet

Huff, må vel ta den. Tar dere den hos legen, eller hos helsestasjonen?

Skrevet

Nei. Du får resept på alle 3, men henter bare ut en ad gangen.

Skrevet

På legesenteret. Sykepleier der som satte den etter at vi hadde hatt samtale med lege (ville forsikre seg om at gullet var frisk og at det ikke var noen allergier i familien osv).

Helsestasjonen vår hadde ikke kapasitet til å sette vaksinen på de som ikke kommer inn under vaksinasjonsprogrammet, men vet det gjøres andre steder, så det varierer litt.

Skrevet

Det er hjernehinnebetennelsevaksinen som det har vært så mye snakk om, og som blir gitt til alle født i 2006 som en del av vaksinasjonsprogrammet. -Men vi som har babyer født i 2005 må selv vurdere om vi vil kjøpe vaksinen til våre små.

Skrevet

takker 2nj :) da skal jeg ringe legen førstkommende i morgen :)

Og gratulere med 8mnds dagen i dag til lillegutt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...