Gå til innhold

Hvor lenge skal denne puppenekten vare?????

Anbefalte innlegg

Nå har det vært skikkelig ille i minst 2 uker, er helt håpløst. Han spiser med glede på natten eller rett etter han våkner på dagtid. Hmm har de 2 siste nettene vært litt puppenekt kl 2-3- håper det ikke utvikler seg til puppenekt døgnet rundt ihvertfall.

Han har ikke noe system på hvordan han sover på dagtid, sover heller lite -ellers kunne jeg jo ha lagt all amming til hver lur, men de er det ikke mange nok av rett og slett.....

Vi prøver å amme liggende, vente til han er sulten, ta det i forkant av at han blir sulten, prøver å lure smokken ut og puppen inn (funker innimellom), noen ganger funker det at det melka renner inn i munnen hans- andre ganger ikke, og andre ganger kommer melka sent og da er det krise........

Jeg føler vi har prøvd alt og er skikkelig sliten. Gruer meg til ammingene når han er våken og kan jo ikke være hjemmfra utover måltidene. Tar ikke sjansen på hylskrikende baby som kaster og vrir seg unna puppen i offentlighet.

Vi har hatt noen sånne puppenekt perioder før men det har bare vart noen få dager......

Er det noen som aner hvor lenge dette kan vare??????

Fortsetter under...

Hei!

Kjenner meg igjen der ja.

Min begynte med puppenekt da han var 6mnd. Eneste tidspunktet på døgnet han ville ha pupp, var om natten eller tidlig på morningen. Ellers var det nei takk. Jeg tor jeg holdt på i tre uker med dette. Da ga jeg rett og slett opp. Måtte pumpe meg på dagtid fordi han ikke ville ha og det ble for strevsomt. Så her ble det no more pupp. Skulle ønske jeg kunne ammet lengre men kan jo ikke tvinge han heller da. Snakket med helsesøster og hun sa at dette kunne skje og at hvis jeg hadde prøvd så lenge så var det greit å gi seg. men din er jo bare 4 mnd da.

Jeg ville kanskje hørt med ammehjelpen. de har mange gode råd og tips. For min del er nok toget gått. her er meieriet tomt.

Lykke til med ammingen

Hmm..Jeg vet jo ikke, men min gutt sluttet å interessere seg sånn for puppen da han ble 7 mnd (Han er født 8 uker for tidlig forresten...;)Vi gikk ganske raskt fra amming til hvert måltid - til bare kveld og natt. Nå er han 9 mnd og han ammer bare når han legger seg og 2 ganger på natten... Han vil ikke ha på dagen lenger, så han har på en måte sluttet selv han..Ikke noe å gjøre med...dessverre...

Drikker godt med vann til måltider...vil ikke ha MME.

Du kan jo se om du får noe ut av denne tråden...

http://www.dinbaby.com/forum/thread/3304340

Hvis han har begynt å spise vanlig mat så går det ann å prøve å gi han litt pauser fra puppen. (Bare amme natta , morgen og kveld feks) og heller pumpe litt ellers. Kan jo prøve å pumpe og gi på flaske hvis han ikke spiser mat også da....

Annonse

Tusen takk for hjelpsomme svar :o)

Spesiellt den linken, den er lagt til som favoritter og i morgen starter nye strategier.

Lurer på om denne puppenekten er en konsekvens av at jeg har mast puppen på han, han har nemlig lagt på seg veldig lite helt siden begynnelsen av februar så jeg har jo hatt ønske om å få i han mer mat. Det får jeg jo betale for nå, så tips til andre: Ikke press i barna deres mat. Det straffer seg kanskje.....

Så takk igjen jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...