Gå til innhold

Hvordan kjennes kynnere ut???

Anbefalte innlegg

Skrevet

...trodde jeg var plaget av oppblåst mage, jeg, men da jeg nevnte dette for en kollega som har et barn på et halvt år sa hun at det var kynnere!

På meg kjennes dette som en konstant, oppblåst og hard mage; mer ubehagelig enn vondt, i grunnen...

Er nå i min 18. uke og har hatt disse plagene jevnlig siden før påske (uke 13-14). Kan man kynnere melde seg så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går å kjenner på dette konstant, så høres det mer ut som luftsmerter du kjenner. Hadde masse av det fram til 20 uke. Kynnere er mer sånn at magen strammer seg, men det varer ikke lenge. og det virker veldig rart hvis du har disse strammingene konstant.

Skrevet

Ja, er enig med deg... Som førstegangsfødende så tror man liksom at de som har vært igjennom dette før deg kan og vet ALT og min kollega virket svært sikker i sin sak :o)

Ut i fra alt annet jeg har lest slutter jeg meg til din teori; takk for svaret!

Skrevet

Jeg har vært plaget med kynnerre i hv som kjennes som en evighet. Trodde først det var babyen som snudde ryggen ut og spente ifra for det kjentes sånn ut. Magen blir hard som en fotball og det kjennes som den presser ut. Det kan vare fra få sekunder til minutter, men ikke konstant.

Skrevet

Er hos meg som hos LNS. Kommer og hvis jeg anstrenger meg mye (bærer tungt,vasker gulv) Hender det ikke gir seg helt uten at jeg legger meg ned i noen minutter. Plagsomt og vondt. Kan ikkehuske jeg kjente det slik første gangen.

Mener og at det først er etter uke 20-22 eller noe at dette dukker opp.

Hadde veldig oppblåst mage tidlig i sv jeg også. Magen sto til tider som en ballong:)

Gjest Frantic
Skrevet

Nå har du jo allerede fått forklaring på kynnerene - magen strammer seg over kortere tid. Kan føles ubehagelig, men skal ikke gjøre vondt. Veldig variabelt hvor tidlig kynnerene kommer, men har du født før kommer de gjerne tidligere i de senere svangerskapene. Med første merket jeg dem rundt uke 16-17, med andre og nå tredje merket jeg dem allerede rundt uke 14. Er veldig individuelt om hvor tid og hvor ofte de kommer. Hos meg merker jeg spesielt at de kan komme hvis jeg er ekstra sliten, etter trening o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...