Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Vi har store problemer med å få vår fire, snart fem år gamle jente til å sovne om kvelden. Vi har alltid hatt faste rutiner på leggetid, og gir klart og tydelig tegn til at nå nærmer det seg snart leggetid. Vi har også prøvd å regulere tidspunktet for leggingen, men hun sovner aldri før i ni-halv ti-tiden alikevel. Vi får henne i seng mellom sju og halv åtte. Åtte i helgene. Vi prøver å være bestemte og konsekvente, men ingenting hjelper. Hun driver og maser etter at vi har sagt godnatt, hun finner på alt mulig rart- f.eks at hun MÅ klippe neglene, skal ha på seg en annen nattkjole, må på do, går på badet og "ordner" seg på håret, søler med vann, tar av dyne og putetrekk osv... Jeg tror jeg klikker snart!!! Jeg har også behov for voksentid, da jeg snart skal ha eksamen, og trenger lesetid- noe jeg ikke får gjort på ettermiddagene når ungene er våkne. Vi har ikke problemer med hennes eldre søster på sju år, hun legger seg og sovner fint, men blir også ofte forstyrret av lillesøster som romstrerer, hyler og skriker, noe som går ut over humøret hennes og gjør at hun er trøtt på skolen. Jenta vår går i barnehagen, er aktiv og mye ute på dagene, så jeg regner ikke med at det har noe med at hun ikke blir stimulert / blir trett nok når kvelden kommer. Hun vil rett og slett bare ikke legge seg til å sove, og krever at hun får vår oppmerksomhet hele tiden... Hva skal vi gjøre??? Jeg blir snart helt desperat!!! Noen som har gode råd???
♥Snulder Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Dette var kjente fakter ja!!! Gutten vår på snart 5 er helt maken. Maser med alt mulig etter leggetid. Det er absolutt verst når han ikke er trøtt nok.. Vi begynte med å legge ham 19.30 ca. Nå har vi utsatt det en time sånn at han er helt utslitt. Da sovner han ofte straks. Småen går i barnehage hver dag han også, men han er nok ute etter full oppmerksomhet fra mamma og pappa. Må nevnes at vi har ei babyjente på 7 mnd.
Mamma'n til Li@m Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Kjenner igjen problemet - vi har to smaa, en paa 2 og en paa snart 3, og de er ikke til aa kjenne igjen! Det tar hele kvelden aa faa de til aa legge seg - problemet er at de endevender soverommet sitt! Kaster sengetoeyet ut av sengene, bamser og kosedyr gaar samme veien, (samt laken, pysjer og bleier - og alt som hoerer til i sengen). Selv er de overalt, aller helst i vinduskarmen, (vinduet har laas, saa de er sikret!), hyler og ler... Naa er vi ogsaa kjent med foelelsen "Desperat" - vi vet ikke hva vi kan proeve...tror alt er proevd naa... Lurer paa om "blendings gardiner" fra krigstida er noe aa satse paa? *ler* Problemet startet da kveldene ble lyse....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå