Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 3. mai 2006 #1 Del Skrevet 3. mai 2006 Merker at DiB-pausene mine blir lengre og lengre for tiden - sjelden pc blir prioritert om dagene. Så hvordan har dere det alle sammen? Og aprilbarna (kan vel ikke kalle dem babyer lenger, hehe)? Her har jeg nå hatt to dager i ny jobb og enda føler jeg meg litt uttafor på jobb. Tar vel litt tid før man får greip om ting og jeg som har jobbet på samme sted såpass lenge frem til nå (fra '99) er vant til å vite hva jeg skal gjøre når jeg kommer på jobb. Har også fått "ansvar" for en avdeling jeg ikke har vært noe særlig borti før (lampe) og merker jeg er litt halvredd for kundene der inne, hehe. Er jo bare å kaste seg i det, men jeg er jo ei pingle ) Heldigvis koselige folk jeg jobber med, og varene er jeg jo forholdsvis godt kjent med også. Arealet er ganske mye mindre enn der jeg jobbet før så gåavstandene er uvant korte (bra). Matilde har nå funnet seg godt til rette hos sin Bestemor som er dagmamma nå frem til sommeren. Ikke lenger så krise når jeg går selv om hun sier "Heiiiiii" og stavrer mot meg når jeg kommer tilbake. For som sagt så lærte hun å gå 26/4-06 og vi er SÅ stolte. Før det så gikk hun bare med gåvogna si, har aldri prøvd å slippe. Så da hun først slapp så gikk hun på kryss og tvers av stua med en gang, overraskende støtt - klarte å snu første dagen og alt! Reiser seg fortsatt ikke uten å reise seg etter noe, så hvis hun ramler midt på gulvet så går hun videre på knærne (krabbing er ut). Har begynt å skravle litt mer (lådislafs gligåriladriral osv)i motsetning til før (da det stort sett var gaaaagoooååååaaaahhh) og jeg ler meg ihjel av henne når hun setter i gang. Skravling blir som regel akkopagnert av ivrig peking og nikking med hodet og mye latter innimellom "ordene". Lekeplassen har også fått en renessanse - i dag kastet hun om seg på sand og grus, i såpass mengder at det ramla ut av bleia da jeg hadde henne på stellebordet før leggetid, hihi! Kikket litt etter dress på Sparkjøp (var det ikke noen her inne som sa de hadde greie dresser til 130,-?), men de hadde ikke inne mindre enn 92. Får holde med regnbukse og anorakk foreløpig. Har fått Matilde over på 1 lur til dagen, vanligvis på ca 2 timer mellom 11 og 13. Satser på å forskyve det litt utover sommeren (i bhg så er det mer vanlig å sove fra ca 12, eller?). Venter på svar fra bhg denne uka, men siden det er 2. opptaksbrev som kommer nå så regner jeg ikke med at vi får plass. Kjedelig, men vi har jo ei koselig dagmamma i bakhånd. Hvordan er det med dere andre? Mat (til Matilde) vil hun helst innta selv, noe som er greit med brødskive og frukt og "bit-mat", men heller pes når det er knuste poteter og saus med diverse tilbehør. Var på Ikea og spiste i går og da spiste hun kjøttboller som andre spiser epler. Dvs med hendene. Og en gulrotbit i ny og ne. Søt også da, og så er det ganske greit å ikke måtte spise kald mat selv hele tiden (fordi man er opptatt med å trø mat i ungen før man får spist selv) ) Nei dette ble vel kanonlangt og en oppdatering dere strengt tatt ikek har bedt om ;o) men håper dere svarer litt dere også. Savner dere! Mange klemmer fra Line og Matilde! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4948206-april-hei-og-hvordan-g%C3%A5r-det-med-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjanne Skrevet 3. mai 2006 #2 Del Skrevet 3. mai 2006 Skjønner at pausene fra DIB blir lengre og lengre når man er i jobb. Sånn ble det med meg også. Men nå har jeg perm frem til august igjen, så nå kommer jeg nok til å titte innom oftere. Så deilig at du er igang med ny jobb. Har fått med meg at du har fått både bedre arbeidsdager og mere fri. Så deilig når ting ordner seg. Så flink Matilde er som har begynt å gå. Gleder meg til det synet vi får når Maiken tar sine første skritt. Her går hun foreløpig bare rundt stoler og bord osv. Klarer ikke å gå med gåbilen sin, den triller for fort unna. Men hun er en racer rundt stuebordet, så det er vel ikke så lenge til. Ellers så har vi vært utrolig heldige å fått barnehageplass fra august. Var så heldige at vi fikk første valget også. Så hun skal gå i en barnehage som ligger 4 hus unna farmoren hennes. Veldig deilig, for hun er klar for å hente tidligere noen dager osv...Har fått 80 % plass, så pappan til gullet skal være hjemme med henne en dag i uka. (Gjett om jeg er misunnelig, men veldig glad for at han gleder seg til å ha en dag med henne i uka..) Når det gjelder søvn på denne snuppa så er det nesten umulig på dagtid. Noen ganger sover hun en time på formiddagen, ellers så blir det en dupp på 10-15 min på ettermiddagen. Noen ganger bare to dupper på 10-15 min pr dag. Vi sliter veldig på dette punktet, men det har vi alltid gjort. Hun vil bare ikke sove. Men det resulterer i at hun blir tidlig trøtt om kvelden. Heldigvis er hun alltid glad for å legge seg for kvelden. Sover stort sett alltid sammenhengene i 13 timer. Hun er også utrolig glad i mat. Hun blir kalt "containertryne" i familien. Hun spiser alt, og hun spiser mye. Måker innpå.. Liker også å spise selv og det i stoor fart.. veldig søt da... Sånn omtrent ser iallefall dagene våre ut. Det nye om dagen er at hun har blitt veldig bestemt og gir veldig utrykk for egne meninger. Litt slitsomt, men det følger vel med : ) Klem fra Maiken og Marianne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4948206-april-hei-og-hvordan-g%C3%A5r-det-med-dere/#findComment-4949093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpion-75 Skrevet 4. mai 2006 #3 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei på dere. Her går det veldig bra om dagen. Eline har kost seg hjemme sammen med pappaen sin i 4 uker nå, så til mandag er det dagmamma som står for tur. Har vært å besøkt henne et par ganger denne uka, og det ser ut som eline koser seg. I dag var vi sammen med henne på lekeplassen og eline husket, så når vi skulle gå hylte hun, for hun ville ikke hjem:-) Ja i morgen er det vår tur til å få en 1 åring i hus, uff som tiden flyr. Eline er høyt og lavt og overalt om dagen, løper rundt og klatrer overalt. Idag klarte hun å komme seg opp i tripp trapp stolen selv!! Litt farlig det der, men jammen meg har hun kontroll. Sofaen er også veldig populær, og hun har nå skjønt hvordan man kommer seg ned. Og storebror er den store helten om dagen, hun følger etter han overalt:-) Mat går ned på høykant, brød har blitt yndlingsmaten, og yoghurt er også veldig godt. Ellers er mais også helt topp.. i går var vi på 1 års kontroll og hun veier 9,8 kg og er 77 cm, helt perfekt, he he. Nei får komme meg i seng, for i helgen blir det feiring alle dagene. Ha en god helg alle sammen Klem fra oss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4948206-april-hei-og-hvordan-g%C3%A5r-det-med-dere/#findComment-4960974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 4. mai 2006 #4 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei og hopp! Kjekt med en liten oppdatering i blandt! Savner dere arbeidende! Det merkes at dere er borte!!! Her i huset sover snuppa alt fra en til tre ganger om dagen...Som regel blir det to... Ca en time på hver, men her hin dagen var det 40 min iløpet av hele dagen. Ellers er hun ikke så veldig flink å spise syns jeg, men blir fornøyd hvis hun får skiven i hånden så hun kan spise selv... Skulle vært på kontroll på tirsdag, men så reiste vi på tur i stedet. Skal på ny kontroll i slutten av mnd.. Men tror jeg stikker på Hs og måler og veier over helgen. Skal ha kjøretime i morgen, er kjempespent! Liker ikke å kjøre bil..eller liker å kjøre, men liker ikke å treffe på andre traffikanter..hehe... Vi skal nyte fineværet i helgen selv om jeg må lese til eksamen og, og så gleder vi oss til juni, sånn at mor kan få slappe litt av... Snuppa går ikke enda, men kan stå i ti-femten sekunder av og til hvis jeg slipper henne på gulvet! Stort fremskritt!! Og hun slipper seg et lite sekund for å ta seg for et annet sted..Så stolt når hun klarer det.. -begge to.. hehe Nei, nå er det natta!! Skummel dag i morgen... hehe... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4948206-april-hei-og-hvordan-g%C3%A5r-det-med-dere/#findComment-4961291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rasko Skrevet 4. mai 2006 #5 Del Skrevet 4. mai 2006 Etter å ha jobbet mens mannen min hadde pappapermisjon, er jeg igjen hjemme med lillegutt og det er helt herlig! Regner disse månedene før han begynner i barnehagen i august og jeg begynner å jobbe igjen, som luksustiden vår! Lillegutt er virkelig overalt! Nysgjerrig, nysgjerrig og mer nysgjerrig! Han er for tiden veldig opptatt av hva som kan være i skap og skuffer, og er blitt reneste eksperten på å ta ut kasseroller og lokk (for det lager jo så mye fin lyd!), og termoser og matbokser og alt mulig han får tak i. Og hver gang jeg har ryddet unna på ett sted, er han i full sving et annet sted! Han har ikke begynt å gå, men kommer seg dit han vil. Han er veldig opptatt av å klatre opp og ned av sofaen og storesøsters seng. Her om dagen satte han seg til rette i sofaen med fjernkontrollen i hånda. Hm, hvor kan han ha dèt fra? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4948206-april-hei-og-hvordan-g%C3%A5r-det-med-dere/#findComment-4961617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå