Gå til innhold

Akta Graco Cosmic eller HTS BeSafe Izi Combi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger inn her også jeg, regner med at en del av dere har en av disse bilstolene.. ;o)

Skal kjøpe nytt sete og står mellom disse to. Vi har en tre-dørs golf, dvs ganske liten bil.. Lurer på om noen vet hvilken som tar minst plass i lengden av bilen? Har ikke prøvd stolene enda.. Og noen som erfaring med å feste bilsete i tre-dørs bil? Håper det fungerer med de ekstra selene og sånt selv om det er tre-dørs.. Har dere ellers noen erfaring å dele ang disse setene?

Takker og bukker for alle svar!! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg får vel reklamere litt med stolen vi valgte; Izi Combi. Hadde i utgangspunktet sett for oss Cosmic-stolen, men da vi prøvde oss litt frem i butikken så falt valget likevel på stolen fra HTS. Den var litt enklere å regulere stroppene på, så ut som om snupp satt litt bedre i den (var noe med selene som jeg ikke likte så godt på Cosmic) og så mente dama i butikken at Izi Combi tok bittelitt mindre plass i bilen. Har forholdsvis stor bil (BMW 5-serie stasjonsvogn), men må innrømme at stolen tok endel mer plass enn jeg hadde sett for meg. Vi har montert den bak passasjerstolen siden det stort sett er gubben som kjører når vi er ute alle sammen og han som trenger mest plass til beina. I og med at stolen også er såpass "tykk" (dvs mange cm fra stolryggens innside til utside bakover) så syns jeg det er litt trangt å sette snuppa inn i stolen, selv om vi har firedørsbil. Har av og til satt henne inn fra motsatt side og det har gått helt greit selv om det jo er litt mer klatt. Spesielt hvis man har parkert trangt :o( Men på den andre siden tviler jeg på at det er store forskjeller ute og går når det gjelder markedslederne på barnestoler og for meg så så begge stolene like store ut da vi så i butikken.

Vet ikke om du er noe klokere, jeg, men dette er i alle fall vår erfaring :o) Lykke til med valg! Og du; prøv stolen i bilen før du kjøper den!

Skrevet

Vi har også HTS BeSafe Izi Combi i et liten Peugeot 307. Bilen har riktignok 5 dører. Stolen er selfølgelig litt stor, men det tror jeg alle slike er, fordi det er jo slik sikkerhetsbøyle som tar litt plass. Veldig fornøyd med setet ellers, ingen problemer med å sette henne inn og ut, feste selene eller noe. Vi fikk setet ferdig montert fra butikken, og har ikke flyttet det, så vi har da heller ikke hatt noe problemer med montering... Vi valgte ikke Acta Graco pga dårlige resultater i test for en stund tilbake (blir litt påvirket av sånt!)

Skrevet

Veldig førnøyd med HTS Izi Combi, men vi har 5 -dørs bil og litt større bil. Jeg vil anbefale å teste stolen i bilen og se, for setet tar litt plass, men bortsett fra det er jeg kjempefornøyd med brukervennligheten. Grunnen til at vi valgte akkurat det setet var at det skulle væregreit i bruk og at det har kommet godt ut av sikkerhetstester (dette sier en som stod og gråt da jeg skulle ha Jr. inn i det forrige Britax-setet 0-13 kg, for når han kjempet i mot der så var det så vidt jeg fikk gutten nedi. Nå virker han mye mer fornøyd og ser mye bedre rundt seg).

Skrevet

Vi har izi combi i vår bil. Vi er kjempefornøyde:o)

Ikke noe problem å feste det, og setet sitter virkelig som støpt. Vi har fem-dørs bil, men jeg tror ikke det skal være noe problem å bruke det i en tre-dørs altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...