Gå til innhold

Ultralyd - uklare bilder

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen andre som har opplevd at bildet (på skjermen) på ultralyden blir uklart?

Spurte jordmora, og hun sa det hadde flere årsaker. Noen "bilder dårlig" av forskjellige grunner. Noen ganger er det måten babyen ligger på, og det kan være vevet ultralyden skal gjennom før den når inn osv.

Ble litt skuffa jeg da, men får ny når jeg har kommet lengre på vei. De sa det blir enklere å se når babyen har vokst litt. Er 18+6 i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4947610-ultralyd-uklare-bilder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk bra bilder i uke 13, men i uke 19 var de utrolig dårlige. Jeg spurte om det var fordi jeg var såpass feit, men da ble hun som tok ultralyden nesten sint på meg. (Er 120 + så jeg er faktisk feit...) Hun sa at det noen få ganger hadde noe å si, men som regel var det hvordan ungen låg til etc. som spillte mest rolle. I ettertid har jeg snakket med ei som er tynn som en flis, og de hadde ikke sett noe særlig de heller, så da hadde vel hun på sykehuset rett.

Takk for svar dere:-)

Jordmor sa at en årsak kunne være vevet lyden skulle gjennom - altså fettet. Så det kan nok være grunnen. Men fikk høre av ei venninne i går at hun også avbildet dårlig, og hun har ikke stor mage fra før. Så det er nok, som jordmor sa, flere årsaker som kan gjøre at man avbilder dårlig.

Var bare det at jeg følte meg unormal - kjenner flere som har vært på ultralyd ganske nylig, og de har skrytt sånn av at bildene er SÅÅÅÅ klare og det er så fantastisk osv... Men godt å høre at det er flere!

Skuffelsen lå ikke i at jeg ikke fikk vite kjønn eller at jeg ikke fikk med meg bilder - men at jeg ikke fikk et endelig svar på om alt er bra inni magen (er litt stressa pga mistet en tvilling i starten og hadde masse blødninger). Så må bare innstille meg på at jeg ikke får vite før om to uker. Mangler en del kryss på skjemaet. Inntil videre får jeg fortsette å fortelle meg selv at alt er bra!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...