Gå til innhold

Høygravid til jul...


hanne

Anbefalte innlegg

Er den noen andre som har den samme følelsen som meg.. Har termin 2. januar. Gruer meg litt til å være høygravid før jul og i julen... Sitter å tenker på at jeg må gjøre unna det meste lenge før jul..... Hva har dere andre tenkt å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har termin 24 desember jeg... Æ glær mæ ;P

Gruer meg til tiden før jul, for jeg har tre barn i hus fra før, og det er masse som skal gjøres. Men tenker som så , at jeg får starte før, og ta det med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ glæde mæ te babyen.. Men håper jeg har litt fri før jul slik at jeg kan få gjort det meste før jul...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D va d å ja.. Sånn baking å sånn tænke æ mormor, mamma å søstra hjelpe mæ villig m (bruke å ha bakedag t mormor alle sammen) å æ å søstra kjøpe en del gava ilag, så da kan æ kansje bære send m pæng.. Hehe.. Har iallefall bærehjælp nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes det er kjempeherlig! Regner også med termin 2. Januar, det vil si at det blir fri fra jobben de siste stressende ukene før jul. (Selv om litt av permisjonen faller sammen med helligdagene.)

 

Forrige gang jeg var gravid jobbet jeg fullt hele svangerskapet, hadde elektrikere og rørleggere i hus 2. uke av permisjonen og var inne for å bli satt igang en uke før termin. Jeg var utrolig sliten før fødselen, det skal jeg ikke være denne gangen! Julehandelen overlater jeg til samboer'n Jeg skal nyte å bli puslet med av familien, kose meg med datteren vår i julen, og føde frisk og opplagt 2. januar (Det er jo lov å drømme :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg har termin 3 januar og gleder meg til å gå høygravid i julen ( har så mange unnskyldninger for å slippe unna det værste strevet..hi hi)

 

Har en gutt på 3 år som ble født 7 januar ' 03, med han hadde jeg termin 21 desember, så den julen gikk jeg litt på tå hev...lurte på hele tiden om det skulle skje noe snart. Er veldig glad for at han kom på den datoen han gjorde. Det gikk veldig fint den julen.....svigermor ordnet det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 8 des og en aktiv 2åring + full jobb.

 

Planen til jul blir denne:

 

Vaskehjelp har vi allerede, så det slipper jeg

Ingen kakebaking, vi spiser aldri kaker allikevel

Gaver blir kjøpt i okt/nov med lister laget i forkant

Klær blir sjekket/kjøpt i okt/nov

Jeg skriver lister om hva som må handles av mat og godter så fort permisjonen min starter i november og sambo får håndle inn når det nærmer seg jul

Sambo blir utnevt til sjefskokk med meg som assistent.

 

Forrige gang gikk jeg 10 dager over tiden. Gjør jeg det denne gangen vil jeg føde ca 18des, det betyr at jeg er hjemme med en nyfødt først ett par dager før julaften, det er nesten mer stressende enn å føde etter jul.

Vi skal ha svigers på besøk i julen og de er ikke av de enkleste, MEN JUL blir det uansett :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1. des. Og da er det enda en stund til jul. Men jeg kan jo gå på overtid, og da er det plutselig jul snart:)

Får jeg barnet en god stund før jul, kommer vi til å reise hjem til familien i jula. Men kommer babyen like før jul, blir det hjemmejul. Skal forberede meg på begge deler.

 

Julegave og handleliste skal ordnes i god tid. Så kan smbo handle om det blir hjemmejul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Sikkert lurt å tenke som anonym med temin 8 desember (samme dag som meg) med 2 åring og full jobbe....er i nesten samme situasjon som meg. Jeg har 16 mnd gammel sønn og er i full jobb...men uten hushjelp da.

 

Hadde termin 17 desember sist og gutten kom den 19. Anbefaler å gjøre mest mulig før jul...en er jo tung og stor på slutten og orker ikke så mye da...alt tar i alle fall lengre tid. Sist ble julen hos oss litt amputert siden vi var på sykehuset helt frem til 2 juledag...men denne gangen blir det hjul hjemme. Er jo ikke alltid en kan planlegge alt.

 

Gleder meg masse jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, sitter litt med den følelsen jeg også, har termin 25 des. og tenker at det blir en merkunderlig jul, er alltid meget aktiv ved juletider, og står alltid for baking av kaker, og julemiddag, mens samboeren min gjør alt det andre;) Men på den annren side føles det litt deilig å tenke på jula som ei tid jeg slipper å gjøre noe, kommer vel til å tørne! Håper at jeg ikke føder på julaften, for da går jeg glipp av julemiddagen!Hehe!

Desemberbarn som meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...