Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det rådet jeg kan gi deg er å være tålmodig,jeg fødte to jenter i uke 26+2,8sept-05.vi begynt med litt puppetrening i uke 32,så hun ble flinkere for hver dag frem til den siste uken før vi dro hjem,vi dro hjem 9.des

Har du prøvd med litt tåteflaske,bare for å få igang sugeteknikken.vi prøvde bare noen ganger og etter det virket det som hun skjønte hvordan det skulle gjøres på riktig

Dette går nok bra

Hei!! Gratulerer! --Jeg fødte en jente i uke 35. Vi var 3 uker på sykehuset, de siste to "bare" pga ammetrening. Hun var så sovnig at hun ikke klarte å suge skikkelig +jeg hadde lite melk. Etter disse tre ukene da vi prøvde "alt" --så prøvde vi å gi henne mm på flaske, og det gikk bra, etter 2 dager ble vi utskrevet. (Ville ikke prøve med flaska med en gang siden mange mener at hvis barnet lærer seg på flaske, det vil ikke ha pupp senere... men det gikk bra for oss). --- Da vi kom hjem, så var det 2 uker til med å legge barnet til brystet, ikke interessert, så flaske, så pumping --VELDIG slitsomt. MEN::::: plutselig, rett ved den egentlige terminen, dvs. 5uker etter fødselen, begynte hun å suge!!

Hun sov veldig mye de første 2 måneder tror jeg. (Nå er hun 11mnd og jeg ammer som bare det!!:) ) Så hold ut, jeg må innrømme at tiden på sykehuset var den verste i mitt liv, jeg så ingen framskritt osv... helt utlistt med alt denne pumpinga og så mange nye sykepleiere hver gang.

Det at hun begynte å suge skikkelig ved terminen tar jeg som et tegn at hun ikke var moden nok før det da...

LYKKE TIL!! Hvor i landet er dere?

Vi begynte å trene i uke 32, men han fikk liksom ikke tak. Når han endelig fikk tak mistet han puppen hver gang han tok en pust i bakken. Løsningen ble brystskjold. De brukte vi frem til en uke etter termin ca. Vil anbefale medela sine, de er ikke for store for bittelille prematurmunnen. På barneverden tror jeg de koster 59, mens på babyshop koster de 99. (2-pk)

Lykke til!

Annonse

Aldri ;/

Tøtta mi, prematur/dysmatur, født i uke 32 viste ingen intresse for noe som helst annet enn flaske.

Og, siden jeg ikke var noen "premieku" heller, så ble hun et ekte flaskebarn.

Like så bra også, viste det seg i ettertid. Var på halvårskontroll i går. Var ned i vel 1200g et par dager etter KS og 40cm lang. I går var hun 63cm og 6,8kg ;)

Så blir det flaske så er det ingen krise ;)

Jeg fødte en jente i uke 33+2, og hun tok puppen når hun var 2 dager gammel. Sykepleierne på neo syntes det var imponerende ettersom det ikke er å forvente av så for tidlig fødte... så ikke bekymre deg, han tar nok snart skal du se.

fikk i uke 33+6 i førsten så sov han bare hele tiden. men smatta på puppen når man la han til. men sugde ikke.. ordentlig spise trening begynte vel etter ca 6dager. men fikk ikke i seg så mye de første dagene.. sonda hans ble tatt ut ca etter 13-14 dager. og på dag 18 så reise vi hjem... da full nærte han seg fra meg..

men har blitt problemer igjen etter at vi kom hjem da..

på sykehuset så pumpa jeg jo. så holdt da produksjonen oppe..

etter at vi kom hjem så gikk det noen få dager, og jeg hadde da omtrent ikke noe igjen.. så begynte og pumpe igjen ved siden av.. og da gikk det. men han suger det som kommer lettest.. også blir han sliten og bare ligger og små smatter.. han er nå 7uker.. og fortsatt samme problemet.. pumpe må jeg ved siden av. har prøvd noen dager uten igjen, og da minka det fort..så nå de siste daga så har jeg begynt opp med flaske noen måltider om dagen, som regel de siste før vi legger oss. for og fylle han opp litt. har hatt 4 uker med grining etter at vi kom hjem.. sulten stakkars.. så har hjulpet nå som han får litt flaske.. og fortsatt sitter jeg med mjølke kua mi og pumper.. litt lei det styret der nå gitt, men men, er jo det beste for han og få mm så.. :o) hva gjør man ikke for unga sine.. :o)

Glemte å si: Han skjønnte tegninga når han fikk bruke brystskjold!!! DA klarte han å få tak på puppen og drakk i vei. Bryskjoldet brukte vi en god stun, så sluttet vi med det. viktigst at de får pupp, med eller uten skjold spiller ingen rolle...Prøv det!

Annonse

Hei igjen, ja, vi brukte også brystskjold noen ganger, oftes på kvelden da hun ble sliten og hadde enda mindre krefter til å suge... og det gikk bra. følte også at det tok en god stund før melka kom (utdrivningsrefleksen) så kanskje derfor var det så vanskelig for henne. Hun måtte suge kanskje 5min før den kom... :)

Vi fikk aldri til puppen. Prøvde akkurat som andre over her - pupp, flaske, pumping hver 3. tredje time i tre uker på sykehuset.

Siden hun var så liten (1.746g), klarte hun ikke å suge ordentlig og ble fort utslitt.

Fortsatte med samme opplegget når vi kom hjem, utrolig slitsomt men verdt å prøve selvsagt. Vi holdt på sånn til hun var 2 mnd, da sluttet jeg å pumpe og gikk over til MME.

Men.. må spørre om noe helt annet: Er du Saccosekken fra BIM? Husket nicket ditt derfra, var ikke så veldig aktiv selv (nick Gamla), men mener vi var der samtidig. Har du fått en gutt til allerede? I så fall: gratulerer så mye! Du er tøff!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...