Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute og gikk i stad, og passerte et par barnevogner. Den ene hadde lammeskinnspose, og den andre hadde godt sammenbundet voksipose. Før jeg gikk ut registrerte jeg at det var 20 varmegrader og sol. De stakkars babyene må jo ha blitt kokt nedi der! Skjønner ikke folk at når det er behagelig for oss å gå i genser eller lett jakke, så trenger en ikke kle på babyen som om det skulle vært 15 minus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende at det var en sommerdyne i voksien eller et lett teppe.

Hva vet du om barnet i lammeskinnposen? Det er jo slik at noen barn blir født eller får skadet tempratur regulatoren i kroppen og må derfor ha det varmt.

Bare mine tanker om det.

Skrevet

Det var en vintervoksipose, og tror neppe det var noen baby med skadet temperatur regulator. Er vel ikke så veldig vanlig.

Skrevet

Så du i voksien? Jeg har et pledd i min og det er ingen som kan se det.

Ja, det finnes barn som ikke har tempraturregulator, men vanlig er det ikke. Jeg jobber med et barn uten det og H*n klees på med ullklær, lammeskinn, sommer som vinter.

Skrevet

Jeg observert at det var en veldig tykk voksipose som var snøret godt igjen. Det er klart det er mange eventualiteter. Poenget mitt er at veldig mange kler veldig godt på babyen, og det ser for meg ut som en del er hysterisk redde for at det skal bli for kaldt. Resultatet er at man pakker på alt for mye. I dag var det nydelig temperatur ute, og da kan jo babyen få litt luft.

Skrevet

enig med deg*Nora*.. ser dette ofte..det er mange som nok er usikker på hva de skal kle på barnet...

Skrevet

Jobber med barneutstyr!!

Både voksi og lammeskinn puster,så det er sagt!!

Faktisk bedre med det enn bomulls pledd f.eks.....

Skrevet

Både voksipose og lammeskinnpose er kjempefine produkter, det er ikke det. Synrs bare ikke de egner seg i 20 plussgrader. Det blir veldig varmt nedi selv om de puster.

Skrevet

haha ja så ei på helsestasjonen i stad og det var like før jeg sa noe...babyen var fullt påkledd og lå på lammeskinn med fleeceteppe, dyne og ullteppe over....jesus christ!

Skrevet

hehe anonym, du kan ikek jobbe i barnebutikk og seriøst mene at man skal bruke voksi pose når det er 20 grader ute? jeg trenger ikke jobbe med det for å vite at det er for varmt.

Skrevet

Kanskje det er meg dere har sett ;-)?

Jeg bruker lammeskinnspose i vogna ennå, og det er ser ut som om snuppa elsker det! Hun sitter stort sett i dypvogna nå da, sånn at hun har underkroppen i posen og brystpartiet "fri". Har jo selvsagt ikke på henne mye tøy under, men det ser ut til at hun liker det. Ville tro jeg hadde hørt det dersom hun hadde vært misfornøyd?

Helt enig at man må se temperatur an og ikke overopphete barnet, men man må også huske på at denne vårtemperaturen lurer oss litt, det er ikke så varmt i lufta som vi tror. Og en annen ting: vi må også tenke på at vi voksne GÅR med vogna (opp bakker, vaaaarmt) - mens barna ligger helt stille inni.

Bare en tanke!

Skrevet

Jeg så faktisk også ei dame i dag med ungen godt pakket nedi voksien, med ullteppe oppå den, og et teppe foran åpningen i vognen. Hu hei.

Skrevet

jeg har også voksipose i vogna enda, men jeg har ett prematur-barn med veldig dårlig tempratur-reguleing..

Skrevet

Ja, syns jeg ser maaaange med lammeskinsposer og voksiposer enda jeg.. 10-12 grader i skyggen her.

Kanskje snuppa mi blir veldig lett varm(?), men jeg syns nå det ser veldig overdrevet ut. Hos mange ser en kun en diger dyne el.l. som eser over bagen!! -Hva har man under??

Jeg kler ungen med body, strømpebukse, strikkadress, lue og et dobbelt tykt fleeceteppe over. Om det blåser, så har jeg trekket oppå slik at det blir vindtett. Hun er alltid passe varm uten å svette.

Skal ikke så mye til!!

Skrevet

Kanskje det var meg du så med lammeskinnpose i vogna??

Skrevet

Jeg bruker voksien min jeg! Gulllet hadde i dag på seg body og en tynn sparkedress i bommull og en tynn bommullslue. Jeg snurper ikke igjen posen da, bare legger den over og dytter ned kantene. Snuppen var ikke varm og ikke svett!! Tror han hadde sagt fra hvis det var ubehagelig.......Det er 17 grader her i dag. Husk at de ligger uten å bruke en muskel nedi der. Barna er forskjellige og trives meg forskjellig, akkurat som oss voksne. De fleste foreldre kjenner sine egne barn best, men ALLE har vel bommet med påkledninga innimellom. Det viktigste er at ungen trives!

Skrevet

Hva foreslår du at man har da ? Min 6mnd gamle tass sover i sportsvogn delen i en Simo kombivogn, uten at jeg har satt opp setet. Tar i bruk voksiposen. Han har på seg strømpebukse, body og joggedress utenpå, samt ullsokker. Han er litt varm, men aner ikke hva man skal ta i bruk ellers ? Det blåser ute, og ellers 13 grader i skyggen.

Skrevet

Nå aner ikke jeg hvordan det er ellers i landet. Snakket om her jeg er hvor det var 20 grader og sol i dag. Hadde på babyen (6 mnd) body, strømpebukse, bukse, tynne genser, lett ulljakke og tynn lue. Hun satt i vogna uten noe over seg en stund. Da hun sovna la jeg over et ullteppe. Sier ikke at jeg har noen fasit jeg. Men virka som hun var passe varm.

Skrevet

Jeg bruker voksiposen, men dersom jeg snurper igjen, så ligger lillegutt og koker nedi der, så da drar jeg ned glidelåsen. Ellers har han kun på seg body+ sparkebukse eller genser+bukse+sokker evt med korteermet body under, tynn jakke og ull-lue. That's it. Ellers svetter han bare så fælt. Og han fryser aldri. Prøvde forresten det samme med dyna hans (helårs-termodyne), og det funket like bra. Dette erstatter voksiposen dersom det er over 15 pluss ute og ikke noe vind. For det kan lett bli surt ute nå, og vinden kan ta tak i dypvogna, og da er det greit med en vindtett pose.

Skrevet

Det som mange ikke tenker på er at spebarn ikke har den evnen til å regulere kropstempraturen... Så å ha det for varmt kan faktisk resultere i krybbedød! I Oslo er det mell om 10 og 15 pluss! Så i dag hadde gutten på seg body, olabukse, sokker og ei tynn cardigan! Satt på saueskinn med trekke til vogna! Han er 9 1/2 mnd og hadde det veldig fint! :-)

Skrevet

Ha ha, tok faktisk meg selv i å kle på vesle jenta alt for mye idag... Har vært grått og trist vær noen dager nå, men i dag var det jo kjempevarmt. Vanskelig å vite med disse småtrollene... (må legge til at tulla er 7 uker og min første) I morgen blir det ihvertfall mindre klær!! : )

Skrevet

Jeg og bruker voksien enda,helt til søstern får rota seg hitover med sommerdyna vi får låne :)

Snører ikke igjen,og har på body,strømpis og tynnlue. Kjenner i nakken hennes og hun har det faktisk fint :) Er veldig sur vind her da,så synes det er kjekt å passe litt på enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...