Gå til innhold

Gravid med kul i brystet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kommet fra jordmor og jeg ble henvist til lege så raskt som mulig pga en kul i brystet. Jeg føler meg utrolig nedenfor nå og er livredd. Tankene flyr og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det er timer til dette kan bli sjekket opp. Om det er noe som er galt kan jeg ikke tenke meg hvordan det vil bli med en liten baby i armene.

Har noen erfart det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Prøv å ikke bekymre deg (lettere sagt enn gjort).

Selvfølgelig må dette sjekkes ut, men under svangerskapet kan man få kuler i brystene som er helt ufarlige (dette har jeg både hørt om og lest om). Det er brystene som omstiller seg.

Lykke til :-)

Skrevet

Åh så trist å måtte gå med en slik bekymring i denne tiden. Alle kuler skal sjekkes opp, men de fleste kuler hos unge jenter(hvor gammel er du?) er godartede. Er den stor? hard eller bevegelig? noen i familien med brystkreft?..Prøv å ikke la deg stresse så mye av det, tenk positivt. Prosentene er iallfall med deg...

Vet litt om dette så bare spør om du lurer på mer! Er inne på 1 trimester til vanlig

Skrevet

Hei, takk for svarene.

Jeg er 30 år. Kulen er på samme sted, vært samme str helt siden den ble oppdaget for noen uker siden. Jordmor sa oi ja, den må du gå rett til lege med å få sjekket opp. Gjorde ikke saken noe bedre. Hun snakket ikke om melke kjertler osv. Den blir liksom borte når man maserer den men kommer tilbake like etterpå. Vil si den er hard.

Ingen i familien med bryst kreft så vidt jeg vet.

Skal ringe legen i morgen.

Natta

Skrevet

Hei du!

Jeg var også på mamografi/ul av brystet i begynnelsen av svangerskapet. Fant en kul i det ene brystet. Legen min sa at det "sikkert ikke var noe å bekymre seg for, men at det er greit å sjekke alt".

Legen som foretok mamografien var mest opptatt av det fantastiske kroppen skal igjennom når man er gravid - og at litt endringer i kroppen er HELT normalt. Jeg hadde fått litt vev i en knute, som var kulen. Legen sa at det er greit å følge med, men at disse kulene vil komme og gå litt når man er gravid, for det er så mye hormoner i arbeid.

Håper det går like greit for deg!!! Lykke til! (Kanskje du får legen til å svinge "nedom" magen med ultralyden sin :) så kommer det kanskje noe hyggelig ut av timen!)

Skrevet

Å jeg blir så glad når jeg ser hva dere skriver. Håper virkelig at det ikke er noe å engste seg for. Jeg fikk time til legen på mandag.

Så jeg skal være flink å prøve å ikke engste meg.

Takk for alle svar.

Skrevet

Jeg merket også en kul i brystet like etter jeg fant ut at jeg var gravid, og var selvsagt fra meg av bekmring.... Det var heldigvis helt ufrarlige brystendringer som har sammenheng med gravidieten... Håper det er det samme med deg! Lykke til!!

Skrevet

Jeg er andregangs og har hatt kuler i brystet etter sist amming. De er helt ufarlige, det er melkekjertler som ikke har gått tilbake. Er kulen vond?

Vet selv at en blir utrolig redd av dette, men jeg tror du kan roe deg ned. Vanlig med kuler i brystene når en er gravid. Lykke til!!

Trøsteklem!!

Skrevet

jeg begynte blø fra ene brystvorten i uke 18 i forrige svangerskap....jordmor hadde verken sett eller hørt om lignende før....men hun ba me gspørre på sykehuset ved UL, de kunne ikke svare på det, hadde helelr aldri hørt eller sett noe slikt!! etter fødsel blødde jeg en del av brystvorten, fikk ikke lov å amme fra brystet, de tok prøver av det, og overlege som har jobbet på føden i "alle" år (hun er en eldre dame) hadde heller ikke sett noe slikt før....siden prøvene ikke viste noe blei jeg henvist til mammografi..men de kunne ikke se noe...! nå 3 år etterpå sitter jeg gravid igjen..men denne gangen har jeg ennå ikk ebegynt å blø, hva det var forrige gang er det ingen som vet...men er jo tdelig at det sikkert hadde noe med graviditeten å gjøre! håper for din del det bare er muskelknute o.l , hadde ei venninne som mista mora i kreft, der det hadde startet med brystkreft...hun fikkselv en kul..reiset til kontroller...men heldigvis var det ikke noe farlig, og hun var ikke gravid, så tydeligvis kan det oppstå kuler som ikke har sammenheng med noe...de bare kommer for å skremme vettet av folk tror jeg....uff, nei håper på det beste for din del.! lykke til!

iaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...