Gå til innhold

Ett spørsmål om hjernehinnebetennelse vaksinen....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noen fler bivirkninger enn den vanlige vaksina.

Jeg tok den på gutten vår og merket ingen ting...

Ikke hørt om noen som har blitt dårlig av den heller.

Ikke noe å være redd for, da hadde den ikke blitt solgt i Norge

Hei!

Vet ikke om du bruker å se på puls på nrk, men der var det for en tid tilbake et innlegg om at det var påfallende mange som hadde ME - utmattelsessyndrom av de som hadde vært med i et meningokokk vaksineforsøk på 80-tallet. Jeg var en av dem som fikk denne vaksinen, og jeg føler at jeg har fått ødelagt mye av ungdomstiden min, den har jeg rett og slett sovet bort. Når det er sagt, er jeg ikke sikker på at det er samme vaksine i og med at det var et forsøk jeg var med på, men i og med at dette er noe de har funnet ut i ettertid, og har et studie gående nå med å samle de med ME, tror jeg at det er den samme. Så mitt råd til deg: Tenk deg svært nøye om. Jeg skal ikke gi mitt barn denne vaksinen - for om det er en bitteliten sjangs at han blir å slite med det samme som meg, skal han få slippe. jeg unner ingen dette. Jeg vil si at langt fra alle som fikk vaksinen har blitt syke, med det er påfallende mange. det er derfor de har dette studiet nå. Jeg vil nevne at jeg nå er over 30 år, og jeg er fortsatt ikke frisk. Vel, jeg vil ikke skremme deg, og jeg har aldri vært den som ikke vil vaksinere mine barn...men nå tenker jeg anneledes....

Det er ikke samme vaksinen.

Meningokokk vaksinen var en "test".

Prevenar er godt utprøvd i andre land.

Gull har fått Prevenar,og han hadde ingen bivirkninger.

De bivirkningene som kan forekomme er de samme som ved alle andre vaksiner.Feber,barnet blir sutrete o.l

Selvfølgelig kan ingen garantere at det ikke blir senvirkninger.Men jeg tror ikke norske myndigheter hadde lagt inn en "usikker" vaksine i vaksinasjonsprogrammet.

Og jeg kunne aldri ha tilgitt meg selv om gull skulle bli syk og få hjerneskade eller det som verre er når jeg visste jeg kunne forhindret det.

Men når det er sagt,så er denne typen hjernehinnebetendelse meget sjelden.

I en mellomstor kommune dukker det opp et tilfelle aenhvert år i gjennomsnitt.

Men Prevenar kan forhindre lungebetendelse,ørebetendelse og bronkitt også.

Gutten min fikk første dose for en måned siden. Han fikk høy feber i tre dager av den...Lå på rundt 40 og noen ganger over det...Var ganske tøft det altså, men det er bedre enn eventuelt en hjernehinnebetennelse en gang..Skal ta neste dose til uka igjen håper ikke det blir så ille da...;o)

Lykke til til dere!

Annonse

For de som skal få den gratis (de født i 2006) kommer den i juli. Vi andre som vil at barna våres skal ha og som er født før 2006 må betale og ordne det selv hvis vi vil ha den. Da kan vi like gjerne gjøre det nå...Den er jo ute på markedet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...