Gå til innhold

voksi pose eller vanlig saueskinnspose?

Anbefalte innlegg

mamma har sagt at hun vil kjøpe sauepose til lillegull når han kommer.tanken er jo kjempe fin,men han blir jo født på sommeren og den posen kan vel ikke brukes før vinteren...er det lurere med en voksipose?

hvordan er den posen?er det slik at man kan legge sauefor oppi og bruke den hele året?

hun er i utgangspunktet ikke npe villig til å høre om nymoderne poser,men vi har så lyst på voksi.noen med gode argumeter for/i mot??

Fortsetter under...

En voksipose er alt for varm og bruke om sommeren, den er faktisk varmere en saueskinsposer. En skinpose som du kan ta av "topp lokket" på er best sa de til oss i butikken. Da kan du ta av "topp lokket" om sommeren så kan han ligge på skinnet med en liten dyne eller pledd over deg. En voksipose kan du bare bruke om vinteren. En skinpose puster også mye bedre en en voksipose. Den regulerer tepraturen selv siden den puster. Har hørt at voksiposer er utrolig krøllete siden de ofte er så store. Jeg skal selv ha en saueskinspose. Skal også ha en litt tynnere overganspose fra høst til vinter, en liten boblepose. :)

Lykke til i ditt valg :) alle liker jo ulikt.

Jeg har lyst på voksi pose selv - synes de er kjempefine. Alle jeg kjenner som har dem anbefaler dem. Jeg har kjøpt en saueskinnsfell til å ligge på med dyne over til å ha i vogna til sommeren og tidlig høst. Saueskinnsfellen er jo fin å ligge på inne på gulvet på vinteren også, så den synes jeg var et godt kjøp. En ekstra dyne er jo også kjekt å ha, i tilfelle det skjer større uhell i senga ;-)

Dette er min første gullklump, men jeg tror ikke han/hun vil fryse med sauefell og dyne, man kler jo på barna også når man går ut, både vanlige klær og ytterjakke/dress.

Jeg har voksi pose med sommer dyne..Bruker den til å begynne med.. ( Grei å brette ut slik at ungen kan ligge på den" krabbeteppe" nå i sommer å til høsten..)

Kan tenkes vi kjøper lamme skinn pose til vinteren, i stede for vinter dyne til voksiposen.. Men det ser vi ann:)

Vil absolutt anbefale voksiposen..! Den kan brukes helt til barnet er ferdig med å sitte i vogn, kan regulere med å bruke sommerdyne inni om sommeren og vinterdyna om vinteren... Bittelitt kronglete med all knytingen, men vi har aldri hatt noe problem med det da, kan definitivt anbefales! Vi hadde også lammeskinnspose og synes den var så tungvint i forhold! Og mye varmere...

Annonse

En voksipose er også for varm om sommeren, men det finnes sommerdyner til voksiposen som gjør den litt mindre varm. Sommerstid er det vel strengt tatt ikke nødvendig med pose i det hele tatt. Jeg fikk ei jente for to somre siden, og da brukte jeg bare en dyne om sommeren. Først da det ble kaldt og guffent utpå høsten, begynte jeg å bruke voksiposen (med vanlig dyne). Voksiposen er så varm at babyen kan ligge utendørs om vinteren uten å ha vinterdress på. Nok med en ullgenser eller liknende. Men jeg er VELDIG fornøyd med voksiposen, og vil heller anbefale den enn en saueskinnspose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...