Gå til innhold

Hei Lindynatt=) Se her!

Anbefalte innlegg

Hei;

jeg kikket på innlegget ditt under stoffskifte-tråden og lurer på hvor du har informasjonen fra?

Betyr det du sier at de normalt anvendte ref.verdiene på TSH og T4 er foreldet?Disse er jo hhv.:

T4 normalverdi = 8-20

TSH " = 0,2-4,5

Disse verdiene er jo det de aller fleste allmenpraktiserende bruker.

Hvis det er riktig det du skriver med ny vitenskap på dette området så håper jeg du kan gi noen linker til hvor du har funnet det:)

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4946658-hei-lindynatt-se-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg er ikke henne... men jeg har noen linker som jeg har fått fra noen jenter herifra... så jeg har lært veldig mye...

Det er sant det du sier, at legene ser på det normalverdiene, men legene i andre land, mener over 2 er unormalt.. jeg har nå 2,35 og jeg har bedt om å få høyere dose, for å gå ned til 1... ca...

Men legen syns selv ikke det var nødvendig.. hehe er ikke så flink til å forklare... men se på disse linkene du, masse lærerikt...

Takk:)

Har ganske god oversikt,da jeg har gått på medisiner i 15 år både for svært forhøyet stoffskifte og (etter operasjon i skjoldbr.kjertelen)for lavt stoffskifte.

Jeg har hatt veldig riktig dose i flere år nå og er i topp form,så det går helt fint med meg.

De "nye"normalverdiene er jeg derimot ukjent med.Men for meg er det ikke særlig sannsynlig at det har noen betydning,fordi alle de fysiske symptomene på stoffskiftelabilitet er fraværende(heldigvis).Men det er lurt å være klar over ny info.

Håper du får orden på stoffskiftet ditt.Viktig at du har/skaffer deg en god lege som forstår seg på stoffskiftesykdommer vs.prøving/grav.:)

-klem

Annonse

Å ja, trodde du var annen jeg, hun som har TSH på 17 vel var det , lenger nede her på siden.. Trodde du var samme person, hehe sorry..

Nei ,da vet nok du mye mer en det jeg vet....

Så bra at du føler deg i toppform, og du er fornøyd med medisineringen.

Tja, jeg for min del, er veldig fornøyd med gyn min, men huns syns min verdi er bra, på 2,35 så jeg har har mast meg til høyere dose selv..

Så jeg håper ting ordner seg etterhvert....

Hei

Det er jeg som skrev det innlegget før i dag, med tsh på 17. for to mnd siden var min tsh 27 og i juli i fjor (da jeg endelig fikk tatt prøver og en lege trodde jeg var mer enn bare sliten) var tsh-verdien 89 m/Ul. jeg synes dette høres helt sykt ut. verdier over 15 m/Ul betegnes som svært forhøyet tsh. og det har jeg hatt i over ett år nå. men nå føler jeg meg i god form. T3 og T4-verdiene er innenfor normalen.

nå er jeg veldig redd for at jeg må utsette prøvingen pga det her. lurer på om det kan være en annen grunn til så høye tsh-verdier. aner ikke jeg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...