Gå til innhold

Litt av hvert... noen kommentarer eller synspunkt?

Anbefalte innlegg

Etter en natt med varmepute på puppene og intens suging av vesla (av en eller annen grunn suger hun bedre om natta enn om dagen...), har det lettet på trykket på puppene og de er ikke så vonde lenger.

Men jeg kjenner at de fremdeles er litt harde på et punkt, det er liksom ikke klumper, men hardt... (??)

Spiser lecitin for harde livet (tar vanligvis en pr dag, men i noen dager nå har jeg glemt å ta, i tillegg til at jeg var på babysvømming fredag.. kanskje det var det som stengte kanalene...???), og har hivd innpå tre i går, og to hittils i dag..

Legger til Lilleh hver til annenhver time, men hun er litt småsutrete og ltit fornærmet for at ting ikke glir like glatt som det pleier.. Hun sovner gjerne ved puppen, og når jeg tar henne opp for å rape eller liknende begynner hun å grine, men det går over etter noen minutter... Nå la jeg henne i senga for en liten høneblund, og hun ligger der lys våken og prater og koser seg.. Ikke lett å forstå seg på disse små..

Før hadde hun bæsjebleier til hvert måltid, nå har hun ikke hatt en siden i går tidlig.. Hun har også noen røde prikker i huden, ser ut som sånn nyfødtutslett, røde med talg inni.. kan det også forekomme ved 11 uker? (Hun er vel ikke å regne som nyfødt fremdeles...)

Fortsetter under...

Det var mange problemstillinger på en gang ;-). Jeg kommer med noen synspunkter siden ingen andre har svart deg ennå!

1. Mange babyer suger bedre om natta - mindre distraksjon?

2. Hardt uten klumper i puppen er vel greit så lenge det ikke er ømt.

3. Hvorfor spiser du lecitin? Anbefalt mot brystbetennelse?

4. Ammingen går vel gjerne opp og ned for de fleste innimellom

5. Fullammede barn trenger ikke ha avføring daglig. Mønster, farge, lukt og konsistens kan varierere veeeldig!

6. Røde prikker kan forekomme også på den alderen. Hvis babyen ikke virker plaget får du noen til å se på det neste gang på helsestasjonen :-)

Takk for synspunkt :) Måtte bare få ut alt jeg tenker på.. Jeg er en sånn skikkelig hypokonder på Lilleh's vegne..

1) jA, tydeligvis :)

2) Men det er litt ømt.. i går var det steinhardt og veeeeldig ømt..

3) Jeg bruker lecitin fordi det skal hjepe/hindre tilstoppede melkeganger

4) Jupp, heldigvis både OPP og ned, og ikke bare nedover. Selv om det føles sånn hver gang det går nedover. Amming skal ikke være enkelt tydeligvis.

5) Ja, det sies så, men man blir jo litt ekstra bekymret da når mønsteret endrer seg etter 3 mnd, men det kan sikkert også ha noe med at tarmene er mer modne og tåler litt mer :)

6) Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...