Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Min datter begynte da hun var 11 måneder, så hun var jo litt eldre da, men dette er det barnehagen vår ville at hun skulle ha med:

- Skiftetøy: 2 bukser, 2 gensere/bodyer, 2 strømpebukser/sokker

- Fleecetøy/ulltøy til å sove i og evnt ha under dressen

- Dress el til å ha ute når de leker

- Lue

- Regntøy

- Sandaler/tøfler til å ha inne

I tillegg syns jeg det er greit å ha en sekk som ikke er veldig stor, men får plass til en del i. Matboks er også kjempegreit, og vi har tatt med en egen vannkopp som står i barnehagen. Noe annet som er utrolig kjekt er en smokkesnor, hvis barnet bruker smokk. Da er det bare å feste den til klærne, så blir ikke smokken borte.

Lykke til med barnehagestarten!

En ting er sikkert. Bestill fra navnelapper.no MED EN GANG OG BEGYNN Å STRYK PÅ.... Det tar litt tid, så viss du begynner nå, er alt klart til barnehagestart :-)

Alt skal merkes...bodyer, strømpebukser, strikkeklær, sko, sokker, jakker, dresser, votter, luer, teppene/voksiposen til vogna hun skal sove i osv. Joda....det å stryke på merkelapper på 12 bodyer tar tid, men er ET MUST.

ALT ALT ALT ALT skal merkes.....

Stryk alt det du tror kommer til å brukes i barnehagen og litt til...

Dette trenger du til barnehagen:

De skal alltid ha 2-3 skift i barnehagen. Det betyr at de skal ligge 2 bodyer, 2 strømpebukser, 2 bukser/treningsbukser 2 gensere, 2 sokkepar, 2 par votter, hals(slik som "varmer" halsen...å å å hva heter det?!?! :-) osv. i ungens hylle i barnehagen....

Om vinteren er det ULL FRA INNERST TIL YTTERST som teller.

Med det menes:

Ullstrømpebukse (janus har noen supre, dyre men gode)

ullbody(janus)

ullstrikkebukse (Hjemmestrikket bukse)

ullstrikkegenser (tykk hjemmestrikket genser

Ulllue med hals(Janus)

tynne ullsokker (janus)

og utenpå strikkesokker/tykke ullsokker(hjemmestrikket).

Til sist en parkdress.... gutten her i huset har TROLL parkdress. BEst i test. Den har ULLFOR inni ressen som kan tas av. Da aldri det en ypperlig vår og høstdress. Altså 2 dresser i en. Den er KANONVARM og god.... gutten har aldri væårt våt eller kald i den. Den er suverent BEST, og suverent DYREST :-)

Av sko er sandaler "best" De kan brukes hele året. Det blir luftig og godt på beina..... men varmt og godt....

Treningsdresser er godt for de minste å bevege seg i. Kjøp noen slike.....

Der jeg jobbet før var det vanlig med: Klesskift, matpakke, en drikkekopp til å sette igjen i barnehagen og masse bleier. Merking av klær er viktig, men enda viktigere på stor avdeling der barna kler av seg selv og slenger det rundt de trange plassene sine. Der blir det fort miks. Hos de små kler man ofte av og på dem, og da legger vi det jo på riktig plass.

tusen millioner takk alle sammen! det var akkurat dette jeg ville frem til. takk! har bestilt navnelapper fra askeladd eller hva det nå heter, og begynt å systematisere ting inni hodet mitt. herlig! jeg er dere evig takknemlig :)

Annonse

Hei!

IKKE up-and-go bleier :-) Når man skal skifte en haug med bleier i barnehagen, så er det MYE enklere med de vanlige bleiene slik at vi slipper å ta bukser og strømpsbukser helt av.

Dette var da litt av en reklame for Janus... Barn er forskjellige og ikke alle fryser like lett. Min gutt begynte i barnehage da han var 11 måneder og gikk ikke enda, men har allikevel aldri hatt på seg så masse ull. Heller aldri Troll utedress, men han har jammen klart å bli 6 år allikevel ;-)

• 3 uker senere...

Jeg synes hun som reklamerte for Janus var svært fornuftig. Jeg er veldig enig med henne. Ingenting slår ull. Enkelt å kle barnet passe. Her i huset er det ull (ikke alltid Janus, men dog) og troll-dress blir det når tiden er inne for det. Små barn kan ikke fortelle om de er kalde eller varme. Ullen puster og regulerer varmen.Skulle ullen bli våt, varmer den likevel. Mitt barn har ull selv på varme dager (kun et tynt lag) dersom hun er små-forkjøla. Da holder hun riktig temperatur og blir raskere frisk.

Vet at det emste av flecce er DÅRLIG. Det må være skikkelig flecce for at de ansatte i vår barnehage "vil ha det".

De sier også at de som ikke tåler ull, kan en jo ikke gjøre noe med. Janus ull er bra, Troll ull, osv. bare det er ULL :-)

Husk at når ungene blir kledd av og så kommer det andre unger inn søkkvåte og tar av seg, og så tråkker ungen din i det våte og så vips, våt og kald-bomull. Med ULL gjør det ingenting, det tørker så fort atte..... og dessuten ull som blir fuktig regulerer varmen. Som de sier, skal en ha våtdrakt på når en rafter/kajakk osv. SKAL man ha ULL under, da blir man ikke kald....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...