Gå til innhold

Hvordan fortelle det til pappan?

kokosbolle

Anbefalte innlegg

Hei!

Har, til tross for at jeg bruker p-piller, blitt gravid. Kan ikke skjønne annet enn at jeg har slumsa med pillene (som jeg har hatt en tendens til lenge, men har aldri vært gravid før), og at alt har truffet skikkelig.

Tror jeg vil beholde barnet, men aner ikke hvordan jeg skal fortelle det til samboeren min, som ikke aner noen ting. Huff, er så redd for hans reaksjon, selv om jeg tror han til slutt blir glad. Er engstelig for om vi vil klare oss gjennom svangerskapet og holder sammen. Vi har bodd sammen i nesten ett år.

Noen forslag til hvordan jeg skal fortelle det til han uten at han dauer av sjokket i samme slengen? Hvordan fortalte dere det? Jeg har en tendens til å drøye med å fortelle ting som plager meg, så jeg trenger en god oppskrift på hva jeg kan si, for jeg måååå fortelle det i dag.

takker for alle innspill.

klem

Fortsetter under...

Hei.

Det finnes vel ikke noen oppskrift på hvordan man kan fortelle noe sånt,må man bare være ærlig og fortelle hvordan ståa er. Man har tross alt vært 2 om det :) Det viktigste er at man prater sammen og kommer fram til en løsning som dere begge er fornøyd med!!!!!

Ønsker der begge lykke til!!!!!

Jeg sa det bare rett ut. (etter en god stund) Var forberedt på at han kom til å bli veldig negativ. Vi hadde jo snakket om tidligere hvordan han kom til og reagere og hva han mente om hva som skulle skje dersom jeg skulle bli gravid. Trodde han kom til å bli sint og legge all skyld på meg. Men neida...han ble faktisk gla!!! Hallo! Og jeg var bare trist og lei, for dette var jo ikke planen. Men han var kjempepositiv! (Han viste at abort var uaktuelt for meg). Det går kanskje bedre en du tror. Si oss hvordan han reagerte da.

Da har jeg fortalt det! Han ble like paff som meg, men sier at han støtter meg og er med meg uansett hva vi bestemmer oss for. Jeg har det på følelsen at vi har bestemt oss for å beholde barnet. Har ikke psyken til å gjennomgå en abort tror jeg. Dessuten er ikke timingen så altfor gal. Har ihvertfall en super støtte i samboeren min, og det er jeg kjempeglad for.

Var utrolig deilig å lette hjertet mitt for han. Har gått med en knute i magen i hele dag.

klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...