Gå til innhold

når begynnte dere og gi...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg begynte med tynn grøt på flaske (med stort hull i) fra han var 3,5 mnd. ga da risgrøt på den måten hver kveld til han var 5 mnd. da begynte jeg å gi han både til lunsj og kvelds, av og til av skje men helst på flaske da han nektet å spise av skje. fant ut når han var 5,5 mnd at han helst liket å sitte i egen stol mens han fikk mat så nå går det supert å spise av skje! nå er han 6 mnd og får havregrøt til frokost og kvelds:) begynte forresten å sove hele natten da vi gikk opp til to porsjoner grøt om dagen... du gir kanskje også bare mme? det gjør jeg, så hvis du gir mme og to porsjoner grøt trenger ikke babyen normalt å spise om natten.

Annonse

vi ga først risgrøt, og deretter maisgrøt, men tror han liker havregrøten best! gjerne med ei teskje maltekstrakt i siden det gir bedre smak:) bruker også av og til most manan i grøten og det liker han veldig godt.

gir alltid grøt først og mme etterpå. får så mye mme som han vil til hvert måltid, men vi holder oss alltid til faste måltider hver dag. må nok venne han på vann som tørstedrikk nå til sommeren.

Vi har begynnt og gi tynn grøt på kveldene nå (hjelper til med at hun sover hele natta for hun har metthets følelse lengre) og lager den litt fastere for hver dag (snakket med helsestasjonene om dette og det gikk helt fint) så lurte liksom litt på hvor lenge man burde gi kun på kveldene før man begynner og gi som morgen måltid også..

men ser ut som på de fleste her så har de brukt ca 2 mndr kun på kveldne også gått over til morgen og kveld...

Til du som lurte på hvilken grøt vi bruker så bruker vi nestle sin havregrøt med ris og hvete (usukkret) står 4 mndr på pakken men vi begynnte med veldig, veldig tynn grøt først nesten som suppe, også laget vi den gradvis fastere og det har gått veldig bra (hun bare elsker grøt så)....

gir du bare mme ved siden av grøt eller mm? hvis jenta di spiser over 1 liter mme i døgnet (noe hun sikkert ikke gjør men..) da bør du heller gi en prøtporsjon ekstra enn å øke mengden mme. bare som et tips. da vet du når du trygt kan gi mer grøt, men jeg begynte med mer grøt til gutten min før han på langt nær drakk så mye.

Hun får MME pga jeg har mistet melka, før hun fikk grøt måltid så spiste hun 5 måltider om dagen på 200 ml og det blir jo 1000 ml på en dag så nå spiser hun 4 måltider med ca 200 ml istdenfor og en porsjon grøt på kvelden sammen med en flaske med venn....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...