Gå til innhold

Noen som har babyer som spiser VELDIG sakte?

Anbefalte innlegg

Har dere tips til oss?

Har ei som bruker gjerne 1 - 1,5 time på å spise +/- 160 ml med melk. Noen ganger kan vi faktisk være nede i 30 minutter, men det er sjelden - kanskje et par ganger i uka.

Vi må hele tiden minne henne på å spise, for hun bare ligger og "koser" seg. Smatter og tygger på smokken. Eller bare ligger helt stille. Ser egentlig ut som hun sover. Men så fort jeg reiser henne opp, er hun helt våken. Har forsøkt å gi mat rett etter at hun våkner, etter har vært våken litt og vært våken lenge. Uansett så faller hun inn i en slags "kosesøvn". Vi må skikkelig mase på henne for å spise. Og på toppen av det er hun helt vill før hun får flaska, så vi bruker sikkert 5-15 minutter på å roene henne ned slik at hun kommer i gang å suger.

Det tapper meg så for krefter. Jeg bruker alt jeg har på å gi henne mat om dagen. Tørr ikke å dra bort, slik at andre ser "oppførselen" når hun skal spise. Helsesøster har bed meg øke antall hull på smokken, men det har ikke hjulpet oss noe.

Får på flaske - mme. Er 3 måneder gammel (etter termin).

Fortsetter under...

hihi.. fint navn dattera di har da ;)

Har kun 2 hull her. Forsøkte med 3, med det ble bare kaos. Oversvømmelse og oppkast! Skal forsøke igjen om et par uker, når er skikkelig vant med å bruke to hull. Jeg har nok byttet til 2 hull for sent, men pga mye oppkast har jeg ikke våget meg på det før nå.

Takk :D

dattera vår er igrun veldig glupsk da :P

Alt som går ann og spise det skal spises og ikke en dråpe må gå til spille :P (kansje derfor hun hadde dobblet vekten sin på 6 ukers kontrollen :P )

Vi byttet til større hull (2 hull) når hun var 2 mndr og til 3 hull når hun var 3 mndr så vi byttet sånn med engang, men tror jeg hadde ventet litt jeg også med å bytte om vi hadde vært plaget med oppkast her hos oss også..

Kansje du kan prøve med et måltid om dagen (der du tar deg god tid) der du bruker 3 hull smokker og trapper det gradvis opp til hun bare bruker det?

Men vi kunne faktisk bruke rundt både 1 time og 1,5 time med og få i hun mat før vi også, og på morgenen når hun fikk første måltidet etter natta så pleide som oftest både jeg og hun og sovne i fra hele flaska, men nå tar det maks 15 min så får hun rape også sove rhun i 3 timer til som oftest....

Vi har begynnt og gi litt grøt på kveldene vi da sammen med en flaska vann i stdenfor siste melkemåltidet og hun sover fra ca 20.30 til 06.00 nå hver natt men også etter hun gikk opp i strls 3 på flaskesmokkene har vi begynnt og gi hun måltider på ca 200 ml (gir også mme) så spiser vell ca 4 måltider med det nå også grøt på kvelden...

Har dere prøvd å ta bort flasken når hun begynner å "dette ut" da?

Gutten min var fæl til å ligge ved puppen og bare sutte og kose når han var rundt 1-2 måneder, og det som hjalp var rett og slett å vise ham at dersom han ikke spiste når maten var der så ble maten borte. De er ganske smarte disse små, så det tok ikke lange tiden før han skjønte tegningen.

Jeg tok bort puppen når han sluttet å drikke effektivt. Og lot ham prøve igjen etter en liten stund, eller når han selv ga tegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...