Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lest på Pernille at livmortappen lukker seg ved en tidlig gravidiet. Hvor tidlig er det i syklusen?!?!? Går nå med mensmurringer og ikm 8 mai (3. pergokur). Selvfølgelig er livmortappen åpen slik den skal være før mens... :o(

Er i 19 pp og begynner snart å miste troen på en liten spire...

Fortsetter under...

Hei du! Jeg tror egentlig at det er veldig individuelt. Har også lest det på pernille, og prøvd å sjekket etter det. Jeg pleier å ha lukket tapp fra etter el til tr. Jeg har ofte blitt lurt pga det. Men tappen åpner seg akkurat når mensen kommer.. Jeg har kommet fram til at jeg ikke skal sjekke noe særlig mer før ikm pga skuffelsen og forvirringen. Det hjelper jo liksom ikke å sjekke uansett ;)

Men hvis du lurer mer på dette, så har de en egen debatt for livmortappen på snartgravid.com. Der er det mange som har fortalt om sin erfaring.

Får håpe at den sitter denne mnd da! :)

Hei Lydia82!

Takk for tipset vedr snartgravid.com, skal inn å sjekke litt der.

Har i den siste uken vært skikkelig kvalm til tider + litt andre småsymptomer -sikkert bare bivirkninger av Pergo, men.. ;o) Har ikke vært aktiv med å sjekke livmortappen, bare sånn av og til. Har ikke kjent den så åpen som den var i dag og slo derfor fra meg en evt graviditet. Ser jo nå at du sier det er veldig individuelt, kanskje et lite håp likevel?!?!

Hvordan er det med deg da?

Jeg håper jo på graviditet denne måneden jeg også da.. Men er litt avslappa fordi jeg skal begynne på pergo neste mnd. Fikk skikkelig ømme bryster fra el, og det var jo litt merkelig. Har dessuten murringer, selv om jeg ikke venter mensen før om 10-11 dager. Men det er vel alt for tidlig for symptomer, så jeg har egentlig slått det fra meg.

Men jeg begynner å bli ganske sliten av dette opplegget. Føler at livet mitt bare forsvinner..

Hehe, litt sutring nå men :)

Hva skjer hvis du ikke blir gravid på 3.kur? Jeg fikk beskjed om å komme til videre utredning hvis ikke tredje kur fungerte (altså et halvt år)

Jeg roet meg også da jeg fikk vite at jeg kunne begynne med Pergo, men fortvilelsen har tatt seg litt opp nå som det fortsatt ikke har skjedd noe (har jo enda et lite håp denne pp :o) ) Føler også at livet forsvinner i den betydning av at årene bare raser avgårde!

Har ikke fått tilbakemelding fra gyn på siste blodprøver. Når disse kommer antar jeg at jeg får tilbakemelding på hva som skjer videre. Har ikke fått noe videre løp etter 3. kur.

Hvilken pp er du i? Håper virkelig at det klaffer for dere denne mnd!!!

Vi er i 15.pp nå, og jeg synes nesten det er litt absurd å tenke på. Trodde aldri jeg skulle bli en 'sliter'.

Hvilke blodprøver er det du har tatt? Jeg skal ta blodprøver på dag 21 og 23 på første pergokur. Er det dem du venter tilbakemelding på?

Har dere tatt sædprøve? Hvordan gikk det eventuelt?

Annonse

Trodde heller ikke at vi skulle ende opp som slitere... Tester progesteron på dag 22, dette for å sjekke om det har vært eggløsning. Har ikke tatt sædprøver, det har ikke vært snakk om det. Har heller ikke tempet slik som mange blir bedt om.

Vi ble heller ikke bedt om å tempe, men jeg har kjøpt meg et termometer nå.

gyn sendte henvisning for sædtest med en gang han, fastlegen til mannen min ville nemlig sjekke ut alt mulig først.. Det anbefales visst å gjøre det fortest mulighet for å kunne utelukke dårlig sædkvalitet før man går til videre utredning.

Har BIMet ALTFOR mye i dag, tror faktisk jeg får flere og sterkere symptomer av all lesingen- thi hi ;o) Er superkvalm nå og får komme meg ut av disse sidene for i dag! Nå skal jeg gå til innkjøp av et termometer og starte temping hvis TR dukker opp.

Lykke til videre, blir spennende å følge med hvordan det går med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...