Gå til innhold

Vektestimering i går (UL) - blir ikke satt igang nå...

Anbefalte innlegg

Ja, ja - da blir det et nytt stort barn på oss, da. Nå regner de jo +/- 20 % avvik, men estimatet viste 3,9 kg i uke 38! Forrige mann veide 4680 ved fødselen, 11 dager over termindato. Hvis jeg går over denne gangen også, så kan h*n jo bli enorm!!

Også jeg som har så lav blodprosent og jernverdier - har ikke mye å miste. En trøst er jo at siden førstemann var stor, så er kanalene mer "åpne" nå, og de antar at det vil gå lettere denne gangen. Får i alle fall håpe at de seriøst vurderer igangsetting hvis det viser seg å bli overtid.

Dessuten: jeg tror jeg så slimproppen i do-skåla i går kveld!! Følte liksom at den "datt ut" også, så det er lov å håpe at det ikke går så veldig lang tid.......

Fortsetter under...

Hei! Kanskje det skjer noe snart da? Gikk fødselen bra sist selv om barnet var stort? Min første veide 4465 på 10 dager overtid,men fødselen gikk egentlig problemfritt! Revna en del da men.. Nå er jeg snart 37 uker på vei og begynner å bekymre meg for at barnet skal bli like stort/større enn førstemann.Jeg har menstermin 11 dager før ul termin og er redd for at jeg blir gående langt over tida.Er det vanlig å få time til en ekstra ultralyd bare for å sjekke sånne ting og for evt å finne ut hvordan barnet ligger?

Hvis det er noen trøst så går de fleste ned i vekt etter termin hvis de blir født på overtid. (Fordi morkaka fungerer dårligere mot slutten.) Altså har den lille bare to uker igjen den skal vokse. Den kan jo umulig rekke å bli større enn forrige mann - halvkiloet i uka er vel maks!

Takk for svar alle sammen. Jeg håper jo at det går lettere med nr 2 selv om h*n er stor også ((:

Til deg som spurte om 1. fødsel: det tok sin tid. Han kilte seg fast i bekkenet og ville ikke ut og se verden. De satte meg på drypp, tok vannet, satt epidural til slutt og tok ham ut med vakum. Mistet over 500 ml blod (som er i overkant - fikk ikke eksakt mengde), så det er i grunnen blodtapet jeg er mest engstelig for, basert på min lave nåværende blodprosent.

Jeg regner med at de vet hva de gjør og at de ikke venter så lenge med å få ut nestemann. Jeg skal nok mase meg til noe (he-he)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...