Gå til innhold

Mai: hei, er det noen her som vet hva som blir gjort på en overtidsvurdering??


kristine_aprilBABY

Anbefalte innlegg

jeg skal på overtidsvurdering i dag.. og lurer på hva som egentlig blir gjort der.. var jo hos legen i går.. også skal jeg på føden i dag.. hva annet gjør jeg på en sånn kontrol??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordmora mi fortalte i går at når jeg kommer til overtidskontrollen sjekkes de vanlige tingene (blodtrykk osv..) og deretter foretas en GU for å sjekke modning. De setter også på måleinstrumenter på magen for å sjekke fosterlyd og at babyen har det bra. Hvis man er veldig moden kan de sende oss hjem for å vente ett siste døgn på at det skal starte av seg selv, hvis ikke vurderer de hvilken måte de skal sette igang på, oftest vha. tabletter som legges inn i sjeden.

 

Jeg fikk beskjed om å ta med mannen, men ikke ta med inn bagen, for det kom til å blir enda verre hvis en dro på bagasje også og ble sendt hjem igjen ei siste natt. Skal til mandag jeg. Lykke til til oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kontrollen ble ikke noe posetiv kontrol for meg.. de tok ultalyd og så ble jeg kobla til en sånn marsin og alt var bra med babyn min! (selvfølgelig er jo det bra) så fikk jeg time igjen den 11 mai!! det er så utrolig lenge til det :( orker ikke og vente så lenge..

også sa legen at når jeg kom den 11 så kom de til og måle hvor mye foster vann det er i magen og er det mindre enn 50 mm eller hva det var så setter de igang.. men hvis det er nok med fostervann så kan de drøye det 2-4 dager til!!!!! offff, det er tragisk! hvis ikke jeg føder før det så vet jeg ikke hva jeg gjør.. hehe..

 

lykke til, til oss begge ja:) det trenger vi:P hehe..

har du fått noe time til overtidskontroll da?

 

kristine - utrolig lei av og vente!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo 8 dager til 11. mai! Er du alt to uker på overtid, kristine? Trodde fødselen alltid ble satt i gang når man er to uker på overtid... Jeg har fortsatt 11 dager igjen til termin, men trodde da at jeg har maks 25 dager igjen... Men der tar jeg kanskje feil. Lykke til! Håper ungen din blir født snart. Må være utrolig kjedelig å vente så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kristine kk. når hadde du termin???? jeg er to dager på overtid nå...har ikke blitt innkalt til noe overtidsvurdering....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke gå opptil tre uker over termin føre di setter i gang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjipt å høre at de skal vente så lenge før det skjer noe mer...

Jeg er 14 dager over til mandag, og skal til overtidskontroll da. Jordmora mi sa at det kunne hende jeg ble sendt hjem igjen, men da ville de senest sette meg igang på tirsdag, som jo er 15 dager over. Men har hørt at det er litt ulik praksis på sånt her i landet, jeg skal føde i Kristiansand, hvor skal du føde Kristine_kk? Håper det starter av seg selv for oss begge to snart! Trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det legen på sykehuset sa til meg var at hvis det er mindre enn 50 mm med fostervann så setter de igang fødselen.. men hvis babyn har det bra og alt er som det skal så lar de deg gå lengere.. men det lengste du kan gå er 18 dager.. da setter de garatert fødselen.. sånn var det på skien sykehus værtfall.. jeg er 9 dager på overtid i dag.. hadde termin 25 april.. ( det er den terminen sykehuset følger, har en til, og det er 27 april)

 

men det er ikke noe gøy og gå så lenge og vente, så jeg håper jeg føder før 11 mai! men det er jo ingenting som tyder på det da.. hehe.. jeg merker ingenting..merker ikke noe kynnere en gang.. bare at babyn presser seg nedover, og det stikker litt... andre her som har det sånn??

 

 

ja karinemor, vi må bare krysse fingrene våre!!.. hehe, er så kjedelig og gå sånn og vente! :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at det ikke skjedde noe mer på den kontrollen! Jeg klarer ikke gå 18 dager over tror jeg. Er mentalt innstilt på 14 max 15 dager jeg nå. Har tak i ryggen hele tiden og mange vonde kynnere, men ingenting mer skjer. Flere kvelder har jeg trodd at jeg hadde rier, så når jeg endelig følte meg sikker sa jeg til mannen min at nå kan han begynne å ta tiden, men da stoppa det selvfølgelig opp. Så nå tror jeg ikke noe er på gang før det er helt ulevelig vondt, hehe.

 

Sender mange gode tanker til alle som er over, håper det kanskje skjer noe med noen av oss i helga da! Krysser fingrer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...