Gå til innhold

Har du tips til en god solkrem/sunblock for min lille atopiker på 6mnd?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi skal reise på ferie til Kreta til helgen, og lillegutt har aldri før vært ute i solen så vi bør verne huden hans ekstra godt.

Er det noen som har tips om en bra solkrem med høy faktor som jeg kan bruke på min lille gutt på 6mnd som har atopisk eksem?

(Til daglig bruker vi Aderma Exomega på kropp, og Acreme i ansiktet, for å holde eksemens hans i sjakk).

Takknemlig for gode tips!

Mvh

Fortsetter under...

Ja Aderma selger også solkrem. Faktor 25. Helt super på min gutt med allergi. Alliance apotekene har 30% på alle adermaproduktene nå så skynd deg til apoteket. Jeg handlet for 600 kr i går til min atopigutt.

Hei!

HAr godt forhold til Kreta, ja! Skal dit for sjuende gang til sommern, og gleder meg villt... Har hatt med ungene fra de var 6 mnd og oppover, kan anbefale til alle med små barn!!

Vår første sønn er nå 5 år, og er vannvittig allergisk mot alle typer solkrem. Dette har gjrort at han rett og slett ikke kan smøres! Allikevel har han vært med 3 ganger til Kreta (første gang 6mnd gammel) og han har aldri vært solbret - selv uten solkrem!

Som regel sover de jo menst solen er sterkest på dagen. Når de er våkne har det passet fint å legge inn en lunsj, sånn midt på dagen. (Da under tak, i skjul for sola.)

Ellers har vi brukt en lett T-skjorte, solhatt med bred brem, (denne har oxo vært på i bassenget. Er laget av tynn bomull, tørker lett) og smurt et tynt lag med krem på skuldre i badetiden

Minstemann har atopisk eksem. Han blir året før vi reiser til Kreta i juni. Men vet du, jeg kommer til å bruke minimalt med solkrem på ham! Helst ingenting som storebror. Atopikere blir jo også ofte bedre av sol, saltvann.

Så uansett hvilket merke du ender opp med, så må mitt råd være; bruk minst mulig;0)

God tur!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...