Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer ann på hvilken farge du har. Er du svarthåra, er ikke sansynligheten så stor, mens er du blond så vil jeg tro det blir rødt.. Har ei venninne fra Chile, som da er mørk, som har barn med en gutt med rødt hår.. Sønnen deres er nydelig rødhåret men brune øyne, så det finnes ingen fasit. Søstra mi har to barn med en som har en mor som er rødhåret og min søsters ene baby er rødhåret, mens hun andre er blond...

Jeg lurer også på om vi får en rødhåret en... Både jeg og mamma har rødt i håret, og da sambo var liten hadde han litt rødlig hår - som ble krittvhitt i toårsalderen. Så ble håret hans mørkeblondt, mens skjegget hans er rødlig - så vi tror nok vi får en rødhåret en ja! Men det er vanskelig å si....

Hei!

Det er ikke noe poeng å ramse opp hårfargen til den og den som man kjenner som har fått en rødhåret, det er en eneste ting som er nødvendig for at barnet skal kunne få rødt hår: Begge foreldre må være bærer av genet for rødt hår, og det kan man være selv om man ikke aner det. Det behøver ikke å ha "slått ut" på mange generasjoner! Rødt hår er et svakt (resessivt) gen, og MÅ komme fra begge parter.

:)

Annonse

Det var vel ingenting her som tydet på at det var noe galt med rødt hår før du nevnte det =) Hun hadde vel neppe fått barn med en med rødt hår om hun syns det var noe galt med det...Og grunnen til at jeg ramset opp den og den jeg kjenner, så var det for å vise at det er ganske så tillfeldig hvilken hårfarge man får, om man bare tenker ut i fra foreldres hårfarge

Hei!

Det hadde ikke noe med ditt innlegg at jeg skrev det, har bare sett sånne tråder før, med 35 lister over naboer og andres hårfarger... hehe. Tydelig at mange ikke har peil på genetikk! Ville bare sage det ut litt tydelig, liksom, for å unngå enda mer forvirring hos den som spurte!

Og om det er noe i veien med rødt hår?! Hva i all verden får deg til å tro det, anonym?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...