Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #1 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg var på en kontroll på sykehuset hvor jeg skal føde. Legen skulle liksom være så morsom og vittig, at jeg faktisk måtte forlate kontoret og springe på toalettet fordi jeg begynte å gråte....følte at han satt der og tullet med det viktigste som skal skje i mitt liv.... Jeg hadde noen spørsmål jeg hadde tenkt å stille, men jeg kunne ikke komme på noen.... Jeg gråt i hele går, fordi at selv om han sikkert er flink med det han driver med, så hadde jeg ikke sett for meg at det bare skulle være tull... Altså, alt fra etternavnet mitt til dialekten min skulle han være morsom med...høres sikkert merkelig ut, men når jeg sitter der med tårer som renner, og han ler av seg selv fordi han er så morsom...så blir det feil for meg......så det ble liksom ikke dette "betryggende" legebesøket jeg hadde sett for meg... Jeg er faktisk mer nervøs nå enn noen gang... Jeg var på kontroll for å sjekke om jeg måtte ha keisersnitt eller ikke... Han mente alt skulle gå greit, men måtte legge til at kanskje det blir hastekeisersnitt, i verste tilfelle.... Jeg er lei meg, jeg...og våknet i dag av at jeg gråt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4943340-tanker-etter-en-kontroll-p%C3%A5-sykehuset/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #2 Del Skrevet 3. mai 2006 Hei! Helt unødvendig av en lege å være sånn! spesielt mot oss gravide som har så mange hormoner å stri med!! Få pratet med noen om det, så går det gjerne over. Jeg kan også reagere som deg på ulike ting, men etter en stund ser jeg tilbake på det og skjønner ikke hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde.. Håper alt går bra! Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4943340-tanker-etter-en-kontroll-p%C3%A5-sykehuset/#findComment-4943407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 3. mai 2006 #3 Del Skrevet 3. mai 2006 For en dritt! Har han ikke hørt om hormoner eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4943340-tanker-etter-en-kontroll-p%C3%A5-sykehuset/#findComment-4943745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnychild Skrevet 3. mai 2006 #4 Del Skrevet 3. mai 2006 dette viser jo bare hvor viktig personlig kjemi er mellom pasient og behandler.. Jeg hadde en opplevelse med en gynekolog her i oslo for en del år siden.. jeg er bergenser og snakker mye...og han bare glodde inn i pcen sin og .. han klarte bare å si sånn ha ..jah.nehh.. på mine spørsmål.. og han skjønte heller ikke dialekten min for..en del av disse ehh.næh..jah svarene var - "god dag mann økseskaft" kaliber. Jeg tok ultralyd og ville gjerne ha bilde,,, det presiserte jeg minst 2 ganger.. men det fikk han ikke med seg.. så når jeg for 3 gang før jeg skulle gå sa- ja hvor er bildet--sa han noe sånn som at oi.. det hadde han ikke tatt... Jeg grein og grein.. og han gynekologen så bare så rart på meg.. Mannen min var med og han kunne heldigvis trøste meg litt.. Jeg har inntrykk at han legen din på sykehuset gjorde vondt verre for deg og jeg tror du bør ta spørsmålene dine opp med fastlegen eller jordmor. Jeg hadde også fortalt de om din dumme opplevelse.. og at i din situasjon med hormoner på "tuppa" og kanskje litt redd for fødsel og evt keisernitt var du absolutt ikke klar for en "festelig humor" lege. Det syns jeg ikke er rart i det hele tatt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4943340-tanker-etter-en-kontroll-p%C3%A5-sykehuset/#findComment-4943802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #5 Del Skrevet 3. mai 2006 Tusen takk for tilbakemeldinger.... Det er nok helt sant at man kanskje reagerer sterkere når man er gravid....men sånt må jo legene vite.... Tårene mine rant og rant under den legetimen, og han sa bare at jeg måtte tørke tårene før jeg gikk ut fra han, så ingen trodde han hadde vært slem mot meg.... Han er sikkert kjempemorsom og flink han, men når han bare tuller i en situasjon som for meg er veldig viktig å få saklig informasjon, så var det sårt. Jeg følte ikke at det var rom for mine spørsmål. Jeg hadde sett sånn frem til denne timen, å få besvart de siste spørsmålene mine før fødselen...dette var min siste sjekk. Så han sa at jeg fikk ha det bra, og kanskje vi så hverandre i uke 42.... Barnet mitt er godt over snittet allerede, jeg må føde uten smertestillende og det kan bli komplikasjoner pga medisin og plassering av morkaken min.... Så etter han sa det, så var det inn på toalettet igjen....tårer.....og hele bussturen hjem....tårer..........og nå....tårer.... Men takk for deres tilbakemeldinger. sunnychild, ser at du også har hatt en lignende opplevelse, eller i allefall en sår opplevelse når vi er mest følsomme og sårbare... skjønner deg så godt!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4943340-tanker-etter-en-kontroll-p%C3%A5-sykehuset/#findComment-4943915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå