Gå til innhold

April: Blir jeg lurt??

Mammaen til Lillegutt+maijente

Anbefalte innlegg

Som jeg har nevnt tidligere, har vi et problem i forhold til barnehage fra høsten av. Vi valgte å takke nei til en plass, både pga beliggenhet i forhold til der vi bor, og hisorier fra fam./venner ang barnehagen. Derimot skulle det bygges en ny barnehage rett ved her vi bor, og vi skrev under kontrakt på den. Barnehagen skulle påbegynnes i mars, men tomta er fortsatt ubebygd. Var for et par mnd siden i kontakt m Barnebygg som driver prosjektet, og fikk der muntlig lovnad om at barnehagen skulle byffes uavhengig av om de fikk godkjennelse fra kommunen.

Har jevnlig vært i kontakt m kommunen, som ikke har kunnet gi noe svar på om de vil anbefale bhg for Husbanken el ikke. Svar skulle foreligge etter påske. Ringte i går, og fikk beskjed om at kommunen ikke anbefaler bhg, pga tilnærmet full dekning i bydelen. Ringte da Barnebygg, og ble satt over til prosjektleder som ikke svarte. Ringte igjen, og fikk beskjed om at han var "ute en tur". Ga nr. og navnet mitt, og skulle bli ringt tilbake i løpet av gårsdagen. Hørte ingenting. Ringte igjen i dag, nå var plutselig prosjektlederen bortreist, noe han også hadde vært i går. Spurte om hun ikke visste at han var borte i går, iom at hun satte over tlf og sa han skulle ringe meg tilbake. Dama blir taus. Jeg spør hvor lenge han blir borte- hun vet ikke. Spør om det er snakk om uker, eller dager-hun tror han er tilbake i morgen... Jeg sitter m en følelse av at hun har fått munnkurv om prosjektet.

Så nå sitter jeg her, helt rådløs på hva jeg gjør videre. Får jo følelsen av at den bhg aldri kommer til å bygges. På internettsidene om prosjektet, står det at de er i full gang med å bygge, noe som er bare "jug og fanteri".

Føler jeg blir lurt her... Barnebygg har en annen bhg her vi bor også, tenkte jeg skulle "kreve" plass der om den nye ikke bygges. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4943175-april-blir-jeg-lurt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe "ugler i mosen" der vil eg tro. Det har vore veldig mye fram og tilbake og at du får forskjeligge beskjeder fra dag til dag viser vel at dei har ikke orden på tingene sine.

Ja du kan stille krav til å få plass i den andre barnehagen, eg hadde kjørt på å stilt lista høgt for hva eg hadde godtatt etter en slik behandling. Dei må forstå at me som privat personer ikke kan godta dette frem og tilbake styret. Me må ha konkrete svar og forholde oss til.

Stå på - sett dem på plass du. Mas og mas, det hjelper som regel. ;)

hmmm, det virker ikke helt bra nei. Jeg leste for ganske lenge siden i DB at akkurat den barnehagen muligens ville få problemer med godkjenningen siden dekningen på Konnerud er så bra.

Jeg synes det var en god ide å kreve plass i den barnehagen de allerede har bygd på konnerud - du har jo kontrakt og har sagt fra deg en annen barnehageplass!!

Mitt håp er barnehagen samme selskap skal bygge på Knive. Jeg snakket med de i for en ukes tid siden og da var åpningsdagen blitt satt til 25. okt. (På nettsidene står det sept)

Blir jo spennende å se, de virker jo ikke akkurat proffe på det de gjør!!!!

Hei du. Har du fått plass i bhg på Knive? Vet at ei annen som har søkt "min" bhg hadde fått beskjed at hun kunne få plass der istedetfor, så da virker det jo enda mer suspekt at den ikke skal bygges. Han får til fredag på seg, så skal jeg "ta" han skikkelig. De kan jo ikke surre sånn! Jeg må jo i løpet av mai finne ut hvor mattis skal være til høsten, før alle går ut i ferier o.l.

Blir bare så lei meg. Virka så profft med den permen vi fikk og alt det der, men nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...