Stjernemagnolia Skrevet 3. mai 2006 #1 Del Skrevet 3. mai 2006 Ikke for å skremme noen eller støte noen men jeg fikk et svar fra nicket 61-modell som jeg sitter og har noen spørsmål rundt. Er overgangsalderen til moren din arvelig? Kan det være flere årsaker til det å komme i overgangsalderen? Har tidsapektivet, det vil si tiden, kostholdet og levesettet de hadde da noe å si for når man kom i overgangsalderen? Min lege vet at min mor kom tidlig i overgangsalderen (39 år) hvorfor har han ikke nevnt noe om det er større/mere problemer med å bli gravid, holde på foster etc. i min alder og risikoer vedrørende dette (35 år snart). Nå sitter jeg her og føler meg litt "lurt" etter prøving i tre år uten å ha fått noen oppfølging/hormoner og annet. Skal til legen på fredag og da skal jeg forlange pergo (på den 5 mens/blødningsdag skal man begynne?) og bedre oppfølging for jeg føler jeg ikke har noen tid å miste etter alt dette styret. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4943083-overgangsalder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agne Skrevet 3. mai 2006 #2 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg har lært at datter ofte følger mor mht når overgangsalder inntrer. Dette er nok påvist statistisk, men jeg vil tro at hvis feks. oppsøker en kostholdsterapaut, en biopat el akkupunktør så kan dette reguleres opp. Det finnes nok her som ellers variabler som spiller inn, det er jo ingen regel uten unntak. Jeg vil tro at legen din nok ikke vurderer problemet ditt til å ha sammenheng med din mors tidlige overgangsalder. Det er bra at du går inn for tettere oppfølging hos legen, forlang pergo du, bra å stå på selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4943083-overgangsalder/#findComment-4948213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dingeling Skrevet 3. mai 2006 #3 Del Skrevet 3. mai 2006 HURRA! hvis det stemmer så er d enda håp for meg. .JIPPI!! moren min kom i overgangen sånn rundt 45 år så da er d vel bare å kjøre på her i huset da. .hehe!! ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4943083-overgangsalder/#findComment-4950673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernemagnolia Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 4. mai 2006 Så fint da gammelmamma dere må bare bolle ivei så skal det nok ordne seg... Her skal det hormoner til har jeg bestemt sånn i førstningen for å bli gravid igjen snart. Har i tillegg nektet sambo å ha laptopp på fanget, sitte med beina i kors og prøver å gi han og meg litt sunn mat. I tillegg har jeg advart han om at denne måneden skal det bolles i vei så han er vel utslitt før vi setter i gang prøvingen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4943083-overgangsalder/#findComment-4955065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
61-modell Skrevet 4. mai 2006 #5 Del Skrevet 4. mai 2006 Stjernemgnolia Hei Jeg var vel litt uklar. Jeg er ikke utdannet innen meedisin eller anatomi på noen måte. Jeg bare har hørt forskjellige ting, og jeg tror vi er litt for opphengt i dette med overgangsalder som en brå og plutselig skjebne. La meg komme med et eksempel. En dame jeg kjenner fikk nr. 2 og 3 temmelig tett på da hun var 32 og 33. Etter dette fikk hun ikke lenger eggløsning, ike mens, og de gamle i familien sier at dette kom av for hyppige fødsler. Det hadde hun blitt fortalt av lege, sies det, men en vet aldri med slike gamle damer som beskriver ting, hva som stemmer, spesielt når de nærmer seg 80. men hun mistet altså mensen som trebarnsmor i en alder av 33 eller 34 år. Men at dette er overgangsalder, vel, vel??? På den annen side har min venninne som er 54 år, ja helt riktig 54, fortsatt mensen. Men at hun skulle være fertil, det tviler jeg på. P-pillene skal visstnok hold regelmessigheten i gang, uten at dette betyr at en er så skrekkelig ung der inne. Da jeg fikk tatt ultralyd på Omnia sa Dr. Holst at eggposene var små, men hva kunne en forvente. Da var jeg nesten 44 år. De fant heller ikke passasje opp egglederne mine og konkluderte med at jeg hadde tette egleder på begge sider. Nå har jeg termin og alt er foreløpig bra, har tatt morkakeprøve.Ingen kromosopmfeil eller andre skumle ting, og det ern en jente. Nei, jeg tror du skal fokusere på dagen i dag og glemme moren din sin historie. Du er heldig med en mann som aksepterer bolle, du skulle sett all den skrikingen jeg lagde her inne før jeg ble gravid, satt og grein med EL midt på natten uten en som ville bolle. Skikkelig ræva var det, unnskyld uttryket, håper du tilgir. Så jeg har for tiden bare mega-sterke sexologiske problemer. (+ antydinger til litt bekkenøsning (nervevondt ned høyre skinke i dag, veldig vondt), leggkramper, urolige ben og uro i kroppen, masse kynnere, og koko i hodet mitt, vanskelig mann selv om han er snill også og samme om furten datter, snill men langvarig nærtakende.) Mer enn nok. Har seriøst vurdert å gå i skogen og dø. Vennlig hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4943083-overgangsalder/#findComment-4957423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå