Gå til innhold

Sykepenger/fødselspenger - HJELP!

Anbefalte innlegg

Knapt en time klarte jeg å holde meg vekk hehe...

Men fikk tlf fra trygdekontoret, har søkt på fødselspenger og fikk beskjed om at de måtte ha ekstra opplysninger om meg pga at jeg ikke står i arbeidstakerregisteret. Så da sa jeg fra til Aetat (er arbledig...) og de ringte idag til saksbehandleren min (kjappe faktisk!!!) og ga opplysninger hun trengte. MEN så sa hun til meg nå at siden jeg var sykmeldt da jeg sluttet i forrige jobben jeg hadde, kunne jeg ha rett til sykepenger! Så da trenger de opplysninger fra arbgiver også. Men da lurer jeg - beregner de fødselspenger fra Aetat da (vært der siden november) og sykepenger fra gamlejobben? Eller er gamlejobben med i begge beregningene? Jeg ble plutselig redd for at jeg ikke får noen penger før om leeeenge (dagpenger stopper på mandag pga permisjonen) hvis de ikike får rette papirer i orden fortfort....

Noen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4942733-sykepengerf%C3%B8dselspenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei ..jeg er også registeret på aetat- men hvis du på trygdeetatens sider har problemer med å regne ut permisjonspemgenme dine bør du høre nøye etter her. Ta og ring trygdekontoret ditt for oppklaring...

Har du gått ned mer enn 25 % i inntekt i siste år skal gjennom snitt av de 3 siste år- utgjevne permisjons pengene dine.. ( med samtidig en oversikt over 6 av de best betalte av 10 siste mnd) dette er en vurdering trygdekontoret gjør.. men du må skaffe beregningsmateriale... dette er jamfør trygdeloven for å si det juridisk

Men i og med at likning for siste år 2005 ikke er klar før rundt 24..06. så blir det ikke aktuelt for deg hvis du har hatt jevn lønn i årene 03-04-05.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...