Gå til innhold

Firmabil i permisjonstiden?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er vel avhengig av kontrakten din. Mannen mi har også firmabil, og i kontrakten hans står at de kan ta bilen ved mer enn 3 måneder sykmelding i hvertfall. Husker ikke ordlyden, men vi har tolket det slik at de kan kreve bilen innlevert dersom han har lang (over 3 måneder) permisjon også.

Blir urettferdig det der. Håper du har en grei arbeidsgiver.

• 3 uker senere...

hei, jeg er i akkurat samme situasjon og har sjekket litt på nettet. Det ser ut til at det er opp til arbeidsgiver å avgjøre dette, samme med mobil. Der jeg jobber finnes det heller ingen regler for dekning av lønn over 6G, tok opp dette da jeg ble ansatt (første gangen de hadde fått spørsmålet...) men det dekker de ikke var svaret da. Imidlertid har jeg tenkt å undersøke igjen når jeg har fortalt om graviditeten. Noen andre som har erfaringer rundt dette?

Jeg vet det varierer men har vel hørt om de som har fått en minnelig ordning med bil betalt noe selv eller noe sånt.

når det gjelder lønn får vi ikke dekket over 6g , men mobilen kan jeg vist ha for jeg ser andre har det. Men han som skal vikariere for meg er jo regelrytter så jeg er vel så uheldig at jeg ikke får noe dekket jeg da.

Det spller kanskje ikke så stor rolle for etter de nye skattereglene så må jeg faktisk betae mer i skatt enn jeg faktisk ringer for privat.

Kan heller skaffe meg sånn derre netcom trådløsfamilie for det er jo bare gubben jeg ringer tenker jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...