Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 skal ha dåp i juni og trenger derfor noen tips til hva en kan servere. Tenkte på koldtbord, men det er vel kanskje veldig jobb med det i forkant?
mamma 030206 Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 hei du:) vi skal ha dåp om ei uke å vi skal ha koldtbord som vi bestillte av en restaurant. trenger ikke gjøre d så komplisert blir bra uansett. klem
Silkedun Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 Vi skal ha dåp neste søndag og har også planer om koldtbord, men er helt grønn på hvilke retter vi skal ha der....dytter derfor litt på denne.
majo Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 kan jo bestille koldtbord og så lage litt ekstra og ha til. det gjorde me. hadde karbonadeskiver i tilleg til koldtbord. E litt jobb å lage,men det blir jo kva ein lager det til. har du foreldre/svigerforeldre/søsken du kan delegere litt til. Nokon har sjømat,noko potetsalat/salat, nokon kylling og andre kjøtt. Eg synes det var velig greit med koldtbord, lite bal. trengte ikkje ekstra folk som hjalp til. me som var i dåpen passa på at det var nok av mat på bordet og så delte vi på rydding. Lykke til med dåp
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 mamma030206 - kan jeg spørre deg om hvor mye det kom på og til hvor mange personer er det til? På forhånd takk!
Nicole_25 Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Vi hadde koldtbord på navnefesten. Kostet 4500 til 25 personer (180 pr,pers.) Men dette var det dyreste alternativet pga mange forskjellige retter.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #7 Skrevet 3. mai 2006 det som er fordelen med koldtbord, er at da får en smake på litt forskjellige retter. Litt kjedelig hvis en bare har en hovedrett og så er det tilfeldigvis noen gjester som ikke liker det. Dessuten er det jo som sagt mye en kan gjøre i forveien og bare sette det kjølig til dagen kommer. Vil en ha noe varmt ved siden av, kan en jo f.eks. steke kylling og ris, karbonader el. Men spekemat, innbakt ørret, potetsalat, cabarèt, eggerøre, litt forskjellige sildetyper, litt forskjellig brød/flatbrød, litt frukt. Det tror jeg gjør susen
mamma 030206 Skrevet 3. mai 2006 #8 Skrevet 3. mai 2006 vi bestillte til 12 pers for vi blir ikke så mange. å d kommer vell på en rundt 2-2500 kr tenker jeg, skal få tilsendt faktura men har ikke fått den ennå. så summen er jeg ikke så sikker på. men synes ikke d er noe å si på. men så skal vi ha d hjem til oldemoren hennes så vi slipper utgifter på å leie lokale vi da. klem:)
Raffna Skrevet 3. mai 2006 #9 Skrevet 3. mai 2006 Vi skal ha fingermat, bestilt fra en cateringleverandør på internett. Søk og du får opp flere forskjellige (i hvert fall i Oslo). Ulike på pris og mat, vi valgte en med litt forskjellig av både kalde og varme retter, til ca. 200,- per person. De leverer på døra på søndager - veldig kjekt.
snartmammatiltre:-) Skrevet 3. mai 2006 #10 Skrevet 3. mai 2006 Hei! Vi hadde suppe i dåpen her. En litt ekstra god kjøttsuppe med mye godt. Den kunne jeg lage helgen før og fryse ned ( i store bøtter:-)) og ta opp kvelden før og tine. På denne måten slapp jeg å styre for mye med maten ettersom mange av gjestene kom fredag. Rundstykker hørere selvsagt til: enten kan du få noen av gjestene til å ha med, du kan fryse på orhånd eller som meg - kaldheve deigen over natta og bake de ut om morgenen før dåpen. Dette er billig og du kan kose deg med besøket ditt!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 3. mai 2006 #11 Skrevet 3. mai 2006 Vi skal ha dåp om 2 1/2 uker. Og skal lage koldtbord selv. Tror ikke det blir mye jobb med det. Er jo bare å legge ut på fat, det meste er ferdiglaget. Så får vi hjelp av søstern min, mamma og pappa. + at svigers skulle ta seg av spekematen. Vi skal ha kylling, røket laks m/eggerøre, skinke med tilbehør, roastbeef, karbonadekaker m/tilbehør, pai, salat, pastasalat, spekemat, aspikk (som tanten min er så snill å lage), ost og kjeks. Kommer ikke på mer, men kan godt være vil har planlagt mer. Det meste av dette er det lite jobb med. Mamma skal lage pai og pastasalat + hjelpe til med resten. Dersom du får hjelp til å lage det, går det veldig fort.
Gjest Skrevet 3. mai 2006 #13 Skrevet 3. mai 2006 Vi serverte stekt kalkunfilet med waldorfsalat, poteter og hvit saus. til dessert hadde vi hjemmelaget fruktcompott med is. Enkel og god, hjemmelaget mat. Dagen før dekket vi bord og ordnet klar alle ingredienser til både fruktkompotten og salaten så det bare var å blande på den store dagen, samt skrelte vi klar potetene og satte det i en kjele. På dapsdagen fikk vi hjelp av ei venninne som brunet kalkunen først i panna og derretter etterstekte i ovnen, kokte poteter og laget saus (fra pose) samt blandet salat og dessert. Dette ble gjort mens vi var i kirken, når vi kom hjem spiste vi etter ca tre kvarter, venninnen min serverte og ryddet oppvask etter middag, kaffe og kake ordnet vi selv. Høres kanskje ut som mye arbeid men så sant man har alle ingrediensene er det ikke det! (Vi hadde 16 til bords) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #15 Skrevet 3. mai 2006 vi gjorde det enkelt og hadde bare kaffe og kaker
Bærende mamma Skrevet 3. mai 2006 #16 Skrevet 3. mai 2006 Her skal vi ha koldtbord med: * kokt ørret * skinke * kabaret * røke laks * gryterett med ris * salat * waldorfsalat * eggerøre * spekemat med flatbrød * potetsalat * roastbeef * remulade * kylling * karbonader med løk * brød og loff * riskrem med saus Alt dette får vi for 100 kr personen og vi blir 16 voksne. Det vi ikke spiser opp, hiver vi i fryseren (det som kan fryses). Ellers blir det nok spist opp her i huset. Kan be venner dagen etter.... Det lønner seg å bestille mat så fort som mulig. Er masse konfirmasjoner fremover, så mange som er helt fullbooket!!
AnnaLee Skrevet 3. mai 2006 #18 Skrevet 3. mai 2006 Jeg har stor sans for snitter. Vi hadde snitter i første dåpen, og tar det samme denne gang. Snitter til 22 personer kommer på ca 2000,- og i tillegg kjøper jeg karbonader og lager et smørbrød til hver. Så er det kaker og kaffe etterpå. Fordelen syns jeg er at det ikke er noe jobb med maten og at maten er lett slik at gjestene også har plass til kaker.
Trym og Brages mamma Skrevet 3. mai 2006 #20 Skrevet 3. mai 2006 Vi hadde dåp for gutten vår nå på søndag, og vi serverte snitter. De hentet vi hos catering-selskapet rett etter gudstjenesten. Vi dekket på langbord kvelden i forveien, med blomsteroppsatser, lys, servietter og det hele. Vi var 13 voksne og 5 barn til bords. Etterpå serverte vi kaffe og kaker. Vi kjøpte en dåpskake og hadde 4 hjemmelagde (en som jeg bakte sjøl, og 3 som andre bakte). Enkel og kjempegod mat,og gjestene koste seg. Vi serverte kaffe eller brus/farris til maten. Vi leide en fritidsklubb, noe som var helt ideelt, for da hadde barna (og mennene) noe å gjøre, siden det var både biljard- og bordtennis-bord der.
Sjokolademonster Skrevet 3. mai 2006 #21 Skrevet 3. mai 2006 Vi skal ha navnefest da, men svarer likevel =) Vi skal ha privat fest uten noen sermoni, og vi hadde lyst å grille! Blir 15. Juli, så litt varmere vær da. Da kan vi ha det i en hage eller leige et lokale. Billig dersom man har pølser og billige koteletter og potetsalat og salat og ingen biff... hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå