Gå til innhold

Dere som har vert på UL i uke 5


Gjest

Anbefalte innlegg

Kan de se noe i det hele tatt?? jeg er 5+1 i dag. Skal sjekke hvorfor jeg blør, men hun sa at jeg måtte huske på at det var ikke sikkert gun fant ut noe siden det er så tidelig i svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer nok at det er for tidlig å kunen se noe sikkert... men de tar kanskje blodprøve for å måle hcg-nivået ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, tror ikke det. Dette er ikke noe gøy. Kan di ikke se hvor eventult blødningene kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det var ikke sikkert de kunne se så mye, så jeg får vel berre vente. men hadde vert fint om de fant andre årsaker til at jeg blør, for da vet jeg vertfall at det ikke er spiren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er så synlig på ul, men gynken kan se ved hjelp av GU om livmorhalsen har begynt å åpne seg. Har den det, er det muligens en SA på gang.

 

På ul KAN man også se om fosteranlegget er på vei ut, det gjorde de hos meg. Men på det tidspunktet var det forsåvidt ikke lenger noen tvil om at det var SA. Hadde blødd mye hele dagen og det kom klumper ut. Dessuten hadde jeg veldig vondt. Jeg var i uke seks.

 

Men dersom de kan se et levende foster, skal du vite at det går fint med om lag 90 prosent av dem som blør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ultralyd i uke 6 (innvendig) og jeg kunne tydelig se et lite hjerte (søteste hjerte i hele verden.) kunne også se konturer av ben og armer, jeg synes det var topp! tok også utvendig i uke 9 der fant de ikke babyen, men tok da en innvendig og der var gullet igjen hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på innvendig ul igår etter blødninger, er 6 uker på vei. Da så de eggeplommen men ingen spire. Legen var veldig på å påpeke at det ikke trenger å bety noe som helst, jeg kan rett og slett være et uke kortere på vei enn tellingen skulle tilsi og at det rett og slett er for tidlig å se noe. Resultatet ble blodprøve med to dagers forskjell, for sjekke hormonnivået, og ny time neste uke. Så jeg krysser fingrene fortsatt og håper på det beste.

 

Poenget er vel at det ikke er sikkert at de kan se noe til spiren selv om den er der... men lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg var på ul i uke 7. Det var planlagt fordi jeg har vært gjennom prøverør. I så fall, jeg hadde også blødd før jeg skulle dit. Jeg var livredd, sikker på at det ikke var noe der i det heletatt. Men der tok jeg feil! Jammen var det ikke et lite vesen som lå der, for noe menneske lignet det jo ikke på. Men vi fikk se og høre det lille hjertet som slo. Men jeg var jo 2 uker lenger enn deg da, og mye skjer jo på de to ukene. Jeg ville nemlig inn på ul ett par uker før, siden jeg hadde begynt å blø, men da fikk jeg beskjed at jeg kunne vente for det var ikke sikkert de ville se noe da.

Så jeg syns du bare skal slappe helt av jeg. Det går helt sikkert bra. Men jeg veit så inderlig godt hvordan du har det akkurat nå....

Masse lykke til i hvertfall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i uke 6...da så jeg ett bitte lite hjerte som slo..... FANTASTISK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...