Gå til innhold

hva hjelper mot kvalmen??


Praelia

Anbefalte innlegg

Off nå sitter jeg her klokken er 05.50. Har ligget å "vridd" meg i sengen en god stund. Måtte tilslutt stå opp for jeg er så kvalm!! Tror kun jeg er i uke 4, og gruer meg til forsettelsen.

Please del med dere ang hva som hjelper mot denne kvalmen.Er desperat. Eksamenstider på skolen+ jeg jobber 75%.

Takknemelig for svar fra dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

 

det virker som det er lite som virker mot kvalme. jeg har prøvd alt tror jeg! det som kan hjelpe er: vitamin B6, ingefær, bland farris og eplenektar og spis kjeks (eller noe tørt) på morran.

 

ingen ting har hjulpet på meg! håper du har bedre lykke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen din og få Afipran tabletter. De virker kvalmestillende, og kan brukes av gravide. Min medisin er appelsiner og druer.. Eneste som frister meg, og det hjelper meg godt. Søsteren min fikk veldig god hjelp av vitamin B6. Fås kjøpt på apotek og helsekost, og leste at anbefalt dose ved sv.kvalme er 25 mg 3 ganger daglig i 3 dager.

 

Håper du blir bedre, jeg føler med deg, dette er slitsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det eneste som hjelper er å ta det med ro, ikke stresse, bare slappe av. Jeg blir mer kvalm av å gjøre mye, ha avtaler etc. Hvis jeg presser meg blir det verre, gjerne dagen etter. Derfor har jeg vært sykmeldt siden uke 6, stort sett 50%. Er nå 11 uker. Da har jeg litt krefter til å gå en tur i frisk luft hver dag, det hjelper. Også spise ofte og lite. Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kanskje du kan prøve et kvalmearmbånd?

Hvis du trykker 2 tommelfingerbredder under håndbaken (like under håndleddet), er det et såkalt kvalmepunkt her. Ved å trykke på dette punktet, skal kvalmen bli lettere eller forsvinne. Jeg har god effekt av dette, og laget meg et kvalmearmbånd for hvert

håndledd. Det laget jeg ved å klippe 2 skinnremser i 1 cm bredde. Fest en ertestor perle på midten av hver remse, og knytt armbåndene slik at perlene presser mot disse punktene. Skinn er gode og fleksible på armen, så det er bare å prøve. Kanskje du i tillegg kan ta deg en tur til akupunktør for å lette på kvalmen? Det har også god effekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Vet ei venninne av meg bruker reisesyke tabletter, og hun sier det er det eneste som virker. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker postafen (reisesyketabl) og hadde ikke overlevd uten.

Jeg jobber 100%, studerer 50% og har to barn. Kommer meg ikke vekk fra do om jeg ikke spiser de pillene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redningen min vart Ingefærtabletta som e å få kjøpt på apoteke. 2 stk kvar morgen å mang små måltid utover dan å kvalmen e bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...