Gå til innhold

Til alle dere jenter ang. blodprøver


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mangen av dere som har tatt det for å sjekke at hcg'en stiger som den skal. Jeg vurderer å gå å spør om jeg kan få ta en blodprøve i måren for å sjekke pga den brune utfloden i dag. Har jeg rett på å få en blodprøve om jeg vil?? å hvor lang tid tar det før jeg får svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det tar fra ei uke til to, litt avhengig av diverse. Jeg ville gjerne hatt det, men har ikke bedt om det. Er vel spesielt for folk som driver med assistert befruktning. Kan jo hende du får, hvis du ber om det, men tja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var dumt, jeg blir gal av dette. jeg har vert kjempe glad for at jeg er gravid, men nå er det berre frykten for å miste som sitter i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke litt brun utflod gjør noe særlig, kan jo komme friske blødninger også, uten at fosteret har tatt skade av det. Du kan jo ringe legekontoret å høre, kanskje du får henvisning til en innvendig UL? Er sikkert mange forskjellige fremgangsmåter, men hørt flere som har møtt litt motvilje når det er helt i starten på graviditeten. Lykke til i alle fall, det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Jeg får nok berre smøre meg med tolmodighet å håpe på at babyen ligger der i 8 mnd til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hadde småblødninger fra uke 6+1 til ca. begynnelsen av uke 9 i form av brun utflod. Første gangen dette skjedde ble jeg så redd at jeg reiste til legevakten. Der tok de blodprøver for å måle hcg-verdiene og tok så en ny blodprøve et par dager senere for å se om verdiene steg. Det tok ca. en halv uke å få svar her jeg bor. Hadde tatt litt lenger tid hvis det var en helg innimellom disse dagene. Hcg-verdiene steg og jeg kunne puste lettet ut. For sikkerhets skyld tok jeg en tidlig ultralyd i uke 10. Da så vi en fantastisk levende baby som hoppet i magen akkurat da vi så på den. Håper alt går bra med deg og babyen! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var til innvendig UL i dag, og fordi gynekologen ikke kunne se stort tok jeg blodprøve der for å sjekke hcg og skal ta en til på torsdag morgen- da får jeg svar sent torsdag..så det er bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...