Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hun tar flaska med engang, drikker ca 10 ml, så blir hun sinnt som bare det akkuratt som hun da skjønner at dette er IKKE pupp!! Og da nytter det ikke å få henne til å ta flaska noe mer den dagen.....

10 ml er jo ikke noe å mette en stakkars knøttemage på :(

Er det noen smokker som er bedre enn andre??

Og kanskje med "mammaduft" :P hihi.. hadde vært kjekkt!

Flaska kan ikke sammenlignes med pupp her i gården nei.

Så glad for alle lure trix :)

Hun er forresten 6 uker gammel og ønsker å bruke flaske litt innimellom for avlastning.

Fortsetter under...

Hvordan ligger hun når hun får flasken? Her introduserte vi flasken mens jeg satt med puppen ute omtrent, altså sånn at hun lå med nesa inntil hunden min, bare høyere opp på puppen enn at hun fikk tak i brystvorta. Så snek jeg flaskesmokken i mellom brystet og munnen hennes, og da var hun såre fornøyd! Virket som om det å være litt tett og nær brystet gjorde utslaget her i alle fall. Lukter jo skikkelig mamma :o)

Når det gjelder smokker så syns jeg ikke avent sine er noe særlig, litt for rette liksom. Mam er bedre, (og kan brukes på aventflaskene også) men her kommer det an på hva jenta di vil ta. Kjøp inn en av hver og prøv deg frem. Og ha goood tid når dere skal øve. La henne ta pauser når hun vil. Snakk rolig og behagelig med henne, så hun føler seg trygg og god. Lykke til! :o)

Hei! Hvilken butikk kjøpte du MAM smokkene til flaska?Jenta mi vil heller ikke ta Avent sin flaskesmokk. Hun tar narresmokken til MAM veldig fint, kanskje hun tar flaskesmokken til MAM også? Titta etter det på Kiwi igår, men fant ikke noe der. Hvor har du kjøpt dine? Takknemlig for svar!

Takk for tips!!!! :)

Skal prøve det å legge henne nær brystet så hun kjenner igjen lukta... for virker til at det var det som var problemet!

La henne bare i armkroken min med klær på jeg da..

Pappan fikk prøve også, gikk ikke så bra det heller.

Hun tar den som sagt med engang, drikker litt og ser ok ut, men plutselig får hun "panikk" ser det ut til og jobber skikkelig med å greie å ta flaskesmokken.

Håper ikke hun tar helt avstand til flaske om vi prøver flere ganger... !

Husk at de smaa ikke maa jobbe saa mye for aa faa melken naar de drikker fra flasken, saa amme barn som er veldig flinke til aa suge kan foele det som om de nesten drukner i melken=) Det kan hende det er det som gjoer henne sint. Proev og faa henne til aa sitte litt mere oppreist naar hun spiser, og ha masse tid til aa la henne oeve seg paa spisingen. Ta pauser og rape godt innimellom=)

Lykke til

Tulla mi er kresen på tutten på flasken. Jeg prøvde med avent sine, men de nekta hun å ta. Så prøvde jeg mam sine men de lekker jo som ei sil de flaskene. Så gjorde jeg det som er nevnt her; Brukte mam tutt på avent flaske og da knakk vi koden. Hun suger som bare juling på de.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...