Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og nå veier jenta mi 5310 g og er 59,5 cm lang :o) Trodde ærlig talt hun skulle være større, for jeg syns hun har blitt såååå stor, hehe, men helsesøster var veldig fornøyd med vektoppgangen så da er jeg det og :o) (var 3850 v/fødsel). Hun er en våken og veldig oppvakt liten dame, fikk skryt for det, og det er jo alltid koselig!

Fortsetter under...

Det var stor jente :D Lang og slank vil jeg si :) Guro var 56.5 cm og 4700g på sin 6-ukerskontroll, og 60 cm og 6000g på 3mnd.

Alltid koselig å høre at de er fornøyde syns jeg...jeg stresset veldig med vekta i begynnelsen siden Guro ikke la på seg "tilstrekkelig" i følge hs...

Men plutselig gikk det seg til, og hun følger kurven sin kjempefint.

Min var på 6-ukers kontroll igår. Hun var 4260 og 57 cm lang, var 2947 og 49 cm da hun ble født. Glad og sunn baby, ganske nyskjerrig på ting rundt seg sa legen. Men må si jeg ble skuffet over undersøkelsen, trodde den var mer omfattende. Hun ble sjekket slik som på sykehuset, men trodde de skulle prate litt om helsen rundt babyen og om hva som kommer videre. Ikke fikk jeg se noe vekstkurve heller...er det noe sted jeg kan finne det?? På helsestasjonen her veier man selv... = (

Helsestasjonen legger inn dataene de får (lengde/vekt/hodeomkrets) på datan sin, og følger med på vekstkurven derfra. Det fins slike percentilskjema(som det heter) på nett:

http://home.powertech.no/tiliti/percentil/

Om du vil kan du plotte inn ditt barns høyde/vekt etc og følge med der :)

6-ukerskontrollen var kjapp ja...såvidt en tur inn følte jeg. 3-mnd var litt mer omfattende, men uten lege, kun hs. Skal på kontroll igjen nå mot slutten av mai, på 4mnd, lurer på hvordan det blir :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...