Gå til innhold

Til optimist..

Spunky, fikk gutt 11.1.07

Anbefalte innlegg

Dette er neppe det svaret du hadde håpet på, men fakta er at vi ikke gjorde noe spesielt for at det skulle klaffe. Vi har gjort akkurat de samme tingene i mange sykluser, så ingenting var forandret denne gangen. Siden jeg har tempet i 10 mnd, visste jeg nårtid jeg kunne forvente eggløsning. Helt tilfeldig og ikke planlagt hadde vi sex dagen før eggløsning og på selve eggløsningsdagen. Så av en eller annen grunn var det nok. Tror det var helt tilfeldig. Vi hadde vel et snev av håp om å få det til av oss selv, men egentlig så hadde vi gitt det opp. Miraklenes tid er ennå ikke forbi!!

Fortsetter under...

Dette var jo ikke til meg men kommer med litt innspill for det. Vi har jo forsøkt flere ganger uten hell vi også, men det klaffet som sagt på 4.IVF forsøk. Før siste forsøk gikk jeg til biopat 2-3 mnd i forveien. Hun gav gode råd om hva jeg manglet og trengte ekstra for at en liten spire skulle få gode betingelser for å feste seg. Mannen min fikk også ekstra tilskudd for å bedre sædkvaliteten. Det kan jo ligge hos begge parter. I tillegg gikk jeg og tok akupunktur for å bygge opp energinivået mitt og ned til livmoren. Hun var kjempeflink!!!!!! Jeg merket godt forskjell selv. Resultatet var at eggene var større og av bedre kvalitet ved uttak enn ved de 3 første forsøkene. Tok akupunktur 1/2 t. før og etter innsetting av egg i Danmark. Dette økter visstnok sjansene med 30 % for at egget skal feste seg i livmoren (Dansk forskning). Utenom dette spiste vi sunt begge to, mye frukt og grønt, ikke koffein eller alkohol (el. røyk).

Dette ser voldsomt ut, men er ganske greit egentlig, bortsett fra at det koster en del da. Vel, jeg orket ikke tanken på flere forsøk - ganske tøft, samtidig med at vi måtte betale IVF forsøkene selv - da ble utgiftene til biopat og akupunktør minimale i forhold.

Den lille Spira satt endelig - noe jeg føler meg overbevist om at akupunkturen var utslagsgivende på. Jeg har forsatt med akupunktur frem til for 3 uker siden (1 gang i uka) . Etterhvert som den lille vokste kunne jeg hver gang nålene ble satt merke at den lillle fikk et energikikk og sparket som bare det (nålene øker gjennomstrømmingen til livmoren og løser opp blokkeringer). Hun jeg gikk til holder til i Drøbak sentrum over apoteket, og alle hun har behandlet for ufrivillig barnløshet har hittil blitt gravide!!!!! Tenk at nå er han her om noen ganske få uker. Gjett om vi gleder oss.

Dette var mine råd og erfaringer. Alle må jo prøve det de selv tror på. LYKKE TIL!!!! og håper vi snart ser deg her inne også.

Hei Spunky!!!

Takk for svaret ditt, jeg syntes det var så herlig at dere greide det på egenhånd:))))

Jeg håper du orker å svare på noen spm til jeg:brukte du EL tester i tilegg eller tempet du bare?

Jeg fikk positiv EL test den 30.4 og fikk fortsatt positiv test i dag..Men jeg har egentlig ingen anelse om når egget slippes??Vet du det?

Vi har hatt sex 28,29,30,1 mai og skal ha i kveld og i morgen..Tror du jeg har truffet EL da?At sjansene for å bli gravid i morgen er over??

Håper du orker svare meg:))

Jeg brukte ikke EL-tester, kun tempet og sjekket livmorhalsslimet. Brukte EL-tester ved et par sykluser, men det er billigere å bruke en kombinasjon av temping og sjekking av det slimet.

Etter det jeg husker at det sto i pakningsvedlegget til EL-testene, så slippes vel egget 24-36 timer etter 1 positiv test. Jeg fikk positiv EL-test 2 dager på rad.

Om du har truffet EL eller ikke, har jeg ikke peiling på. Men håper at det klaffer for deg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...